Ambitiedrang van Easy Way na 27 jaar springlevend
- 9 mei, 2017
- Zakelijke dienstverlening
Easy Way, marktleider in privé-chauffeursdiensten en autotransport (fleetmobility), vernieuwt nog steeds. “De ambitiedrang is springlevend. Ook na 27 jaar” zegt Marion van Happen, sinds eind 2016 directeur van de dienstverlenende onderneming.
Foto: Easy Way studentenchauffeurs en kantoormedewerkers - kick-off 2017
Ben je tevreden over je eerste ‘kwartaalrit’ bij Easy Way?
“Wat zo mooi is aan Easy Way, is dat het bedrijf 27 jaar geleden is ontstaan als initiatief van twee ondernemende studenten. Zij zagen een behoefte in de markt en speelden daarop in. Met privé-chauffeursdiensten gaven zij een nieuwe dimensie aan een bijbaan. Hun ambitiedrang was groot. Wat ik merk tijdens mijn eerste rit als directeur van Easy Way is dat die ambitiedrang springlevend is, ondanks de harde groei die het bedrijf doormaakte. Het enthousiasme bij de medewerkers in de organisatie is enorm. We zijn marktleider in deze branche met 100.000 ritten op jaarbasis en zo´n 1.500 voertuigafleveringen per week. De uitdaging is om marktleider te blijven. Dat vraagt om nieuwe stappen.”
Waarom viel de keuze op jou om deze stappen met Easy Way te maken?
“Ik was al verantwoordelijk voor twee andere onderdelen van de moedermaatschappij USG People, namelijk Secretary Plus (marktleider op het gebied van managementondersteuning) en Receptel (specialist in ontvangsten). Sinds dat ik in 1999 bij USG People startte, komen er regelmatig nieuwe uitdagingen op mijn pad. Die pak ik graag aan; ik ben een bouwer als het gaat om de ontwikkeling van specifieke bedrijfsonderdelen. Dat was precies de behoefte van Easy Way toen zij eind 2016 een verantwoordelijke zochten voor de verbreding van hun propositie. Easy Way, Secretary Plus en Receptel zijn drie premium merken die elkaar versterken, door ze aan elkaar te koppelen. Die koppeling zit als het ware al in mij.”
Waar werk je met Easy Way naar toe?
“Easy Way is al een prachtig bedrijf. De geleverde prestaties zijn enorm. De medewerkers hebben een ongekende drang om het goed te willen doen. Het spreekt voor zich dat ik die passie wil behouden. Tegelijkertijd wil ik de slag naar vernieuwing maken, nodig om marktleider te blijven. In de afgelopen jaren zijn er veel bedrijven bijgekomen. We moeten ons blijven onderscheiden, bijvoorbeeld door het verder digitaliseren van onze processen, innoveren op dienstverlening en de klanttevredenheid naar een nog hoger niveau te brengen.
Foto: Marion van Happen - directeur Easy Way
Kun je een voorbeeld geven van zo´n innovatie?
“We willen nog meer gemak bieden aan onze klanten én kandidaten. Zo hebben we recent nieuwe sites gelanceerd, www.easyway.nl is er daar één van. Daarnaast hebben we een app ontwikkeld die realtime inzicht geeft in bijvoorbeeld de rittenplanning. Ook zijn we gebruik gaan maken van Speakap. Deze tool faciliteert het contact met en tussen medewerkers. Het is een soort combinatieplatform van Facebook, Whatsapp en LinkedIn. Overigens is deze app ontwikkeld door een start-up die onlangs de 'Retail Innovation Award' van ABN Amro en Wereldhave heeft gewonnen. We maken ook offline andere keuzes om dichter bij onze klanten en kandidaten te zitten. Tot voor kort verliep alles via Breda, terwijl we al jaren landelijke dekking hebben. Dat betekende dat alle nieuwe kandidaten voor een rijtest en rij-instructie vanuit het hele land naar Breda moesten komen. Voortaan kan dat ook in Amsterdam, Utrecht en Zwolle. De band met de regio Breda blijft natuurlijk. Zo werken we samen met allerlei onderwijsinstellingen en sponsoren regionale initiatieven zoals Studentsounds in Tilburg. Ook doen we de valetparking voor Breda 5pm Social Club.”
De groep studenten blijft belangrijk voor Easy Way?
“Zeker! Onze oprichters waren studenten. We hebben 2500 chauffeurs in dienst, van wie 85% student is, maar we zijn altijd geïnteresseerd in nieuwe aanwas. Die vinden we voornamelijk onder studenten. De wervingssite die we daarvoor hebben, is www.goeasyway.nl. Bovendien zijn we altijd op zoek naar gemotiveerde stagiaires op het gebied van logistiek, marketing en HR. Tegelijkertijd besteden we uitgebreid aandacht aan de medewerkers die hier langer werken; jubilea vieren we graag. We werken hard waarbij de onderlinge sfeer belangrijk is en blijft. Dat resulteert in een hoge medewerkerstevredenheid.”
Wanneer ben jij tevreden?
“Als klanten en medewerkers tevreden zijn. En de klanttevredenheid hangt direct samen met de medewerkerstevredenheid. De afgelopen vier jaar deden we met Secretary Plus mee aan Great Place to Work. Op de medewerkerstevredenheid scoorden we jaar na jaar een 9! Ook kregen we een nummer 3 notering op de lijst van medium sized bedrijven in Nederland. Als je medewerkers tevreden zijn, zijn je klanten tevreden. Daarom wil ik Easy Way in 2017 mee laten draaien in Great Place to Work. Als ik met dit fantastische team met passievolle mensen de toon kan zetten naar innovatie zodat we marktleider blijven, ben ik absoluut tevreden.”
Easy Way wil bijdragen aan het veilig en snel transporteren van auto’s en vervoeren van personen naar iedere gewenste bestemming in binnen- en buitenland. Hierin gaan wij voor de beste kwaliteit van onze chauffeurs en de meeste ultieme rijbeleving voor onze relaties.
Auteur: Hennie van de Kar
Meer informatie over EASY WAY B.V.:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!