‘Bedrijven die zich onderscheiden, draaien ook in deze tijd goed’

  • Zakelijke dienstverlening

Sander Overduin deed ooit een textielopleiding maar heeft bij Unique de maatschappelijke ladder beklommen en is nu de trotse directeur van het goedlopende Easy Way.

‘Bedrijven die zich onderscheiden, draaien ook in deze tijd goed’
Naam: Sander Overduin
Eerste baan: verkoper bij kledingwinkel WE

Wat is het doel van Easy Way?

“Bieden van mobiliteit, heel breed gezegd. En dan weer uitgesplitst op dit moment in twee sporten; het vervoeren van auto’s in opdracht van onder andere leasemaatschappijen (fleet mobilty red.)  of het vervoeren van personen in auto’s (privéchauffeurs red.).”

En wat zijn sinds jullie bestaan de hoogtepunten?

“Easy Way is van oorsprong een bedrijf wat gespecialiseerd is in studenten privé chauffeurs. Ik denk dat een heel belangrijk moment voor Easy Way is geweest, het bieden van transporten naast de privé chauffeurs. Die vraag kwam op een gegeven moment vanuit een klant. Dat is nu het grootste gedeelte van wat we doen en heeft er voor gezorgd dat Easy Way de afgelopen jaren flink heeft kunnen groeien.”

Wat voegt Easy Way toe aan deze regio?

“Ik denk dat wij behoorlijk wat werkgelegenheid bieden aan studenten, zowel hier in de regio, maar ook buiten de regio omdat we landelijk werken. We hebben momenteel ruim 1500 studenten op contract.”

Wat is jullie grootste uitdaging op het moment?

“Het optimaliseren van onze ICT, zodat zowel de klant als de student realtime informatie uit ons systeem kan halen, maar ook informatie in ons systeem kan zetten. Met name de autotransport klanten vragen om verdere optimalisatie van hun eigen- maar ook van onze processen.”

Hoe ben je terechtgekomen bij Easy Way?

“Ik werkte twaalf jaar bij USG People en van daaruit hebben ze gevraagd of ik namens USG, Easy Way onder mijn hoede wilde nemen .”

En dat vond je meteen interessant?

“Binnen een bedrijf als USG is het een unieke en mooie kans om een bedrijf als Easy Way te mogen runnen. Het leek me gewoon heel leuk om van de oprichters het bedrijf over te nemen en de voordelen van USG te benutten en het sterke van Easy Way te behouden.”

Wat is precies je rol binnen het bedrijf?

“Ja op mijn kaartje staat commercieel directeur, maar uiteindelijk is dat tweeledig. Ik doe zowel de operatie als de commercie. Ik ben eigenlijk eindverantwoordelijk voor Easy Way op alle gebieden, en daarnaast rapporteer ik naar de holding.”

Hoe ziet je loopbaan er tot op heden uit?

“Ik ben begonnen bij WE. Daar heb ik zeven, acht jaar gewerkt en toen was ik toe aan wat anders. De retail vond ik op zich heel leuk, maar ik wilde me wat breder oriënteren. Toen ben ik bij Unique terechtgekomen. Daar ben ik ooit begonnen als intercedent, toen vestigingsmanager en de laatste zeven, acht jaar als regiomanager.”

Wat is je betrokkenheid bij de regio, want je zei dat je in Zwolle woont. Reis je iedere dag op en neer bijvoorbeeld?

“Ja in principe wel, af en toe blijf ik hier wel eens als het nodig is, maar zelden. Het is te doen.”

Heb je inmiddels wel een bepaalde betrokkenheid vanuit het bedrijf met de regio ontwikkeld?

“Je merkt wel dat Easy Way hier is ontstaan. We zijn heel sterk vertegenwoordigd in de regio. De eerste en meest trouwe met name privé chauffeur klanten zitten in Brabant en we werken heel veel samen met lokale leveranciers. Zo doen we bijvoorbeeld zaken met een lokale accountant, een lokaal reclamebureau. Alles is lokaal belegd.”

En zijn jullie dan ook echt zichtbaar in die zin, herkennen de mensen in de regio jullie ook?

“Vanuit de historie denk ik dat de meeste bedrijven hier in de regio Easy Way wel redelijk kennen, landelijk is het een wat lastiger verhaal en zeker de privémarkt. Die moet je op een andere manier vermarkten, dat is veel meer netwerken en marketing. Veel adverteren, veel social media, veel netwerken. We zijn aangesloten bij het Genootschap voor Eventmanagers en lokaal sponsoren we hier bijvoorbeeld de VVV met allerlei netwerkgelegenheden. Binnen de automotive is Easy Way landelijk een bekende naam.”

Welke boodschap zou je je collega ondernemer willen meegeven?

“Ik denk dat je juist in deze tijd moet blijven durven te vernieuwen. Kijken naar kansen in de markt en durf ook te investeren in nieuwe diensten en nieuwe concepten. De bedrijven die zich durven te onderscheiden en de nek durven uit te steken, die draaien ook in deze tijd goed.”

En zijn jullie daar dan zelf ook mee bezig?

“We zijn heel veel met klanten in gesprek om te kijken hoe wij onze dienstverlening kunnen verbeteren zodat hun proces sneller kan gaan. Vooral bij de transport klanten draait het om snelheid, een auto die een dag stilstaat kost geld. Door onze dienstverlening anders te organiseren hebben wij bij een groot aantal klanten al voor een versneld proces en dus kostenbesparing gezorgd. Aan de privéchauffeur kant zijn we heel erg aan het kijken wat nieuwe niches in de markt zijn, waar we onze producten kunnen aanbieden die iets bijdragen aan het resultaat van onze opdrachtgevers.

Een voorbeeld waar we behoorlijk op inzetten is het vervoer van tijdelijk gehandicapten en de seniorenmarkt. Iemand met een gebroken been kan vaak prima thuis werken. Wij zorgen voor vervoer naar kantoor en/of klanten op het moment dat dit nodig is. Daarnaast zien we dat een grotere groep senioren met eigen vervoer mobiel wil blijven, maar soms behoefte hebben aan een chauffeur voor bijvoorbeeld langere afstanden of een bezoek aan een hectische stad. Een niche in de markt met groeipotentie.”

Meer informatie over EASY WAY B.V.:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!