Complete administratie van A tot Z
- 23 apr., 2013
- Zakelijke dienstverlening
Door de aanzienlijke groei van Administratie-, belasting- en adviesbureau van der Laan staat het bedrijf aan de vooravond van een verhuizing. Een interview met directeur John van der Laan.
Directeur John van der Laan aan het woord
Naam: | John van der Laan |
Werkt per week: | 40 uur en meer |
Eerste baan: | Beroepsonderofficier bij de Koninklijke Landmacht |
Hoe zou u uzelf omschrijven als ondernemer?
Integer, betrouwbaar, respectvol naar de relaties en vernieuwend t.a.v. optimalisatie van werkprocessen via een verregaande vorm van automatisering
Hoe ziet uw loopbaan er tot op heden uit?
Na 20 jaar beroepsonderofficier te zijn geweest bij de Koninklijke Landmacht heb ik in 1990 de carrière voortgezet bij DELA en Atos Origin. In 2000 heb ik samen met mijn echtgenote een eigen administratie-, belasting- en adviesbureau opgericht en we zijn nu uitgegroeid tot een kantoor met 11 medewerkers.
Wat is uw grootste zakelijk succes tot op heden?
Het grootste zakelijk succes tot op heden is de groei van het kantoor tot wat we nu zijn. Dit hebben we bereikt door eerlijk en helder naar de relaties te zijn. Doen wat je zegt.
Bent u actief binnen een zakelijk netwerk/vereniging, en zo ja kunt u daar meer over vertellen?
Tot en met 2012 ben ik 12 jaar secretaris/penningmeester geweest van de BKG, een ondernemersvereniging voor zakelijke dienstverlening en industrie. Daarnaast heb ik van 2004 t/m 2006 in de raad van bestuur gezeten van de regio VVV van Zuid Oost Brabant.
Welke ondernemer inspireert u? En waarom?
Die ondernemer die vooruit wil kijken, nieuwe kansen durft aan te pakken en waar “de klant koning” is.
Welke boodschap wilt u uw collega ondernemer meegeven?
Tevreden en loyale medewerkers zijn de belangrijkste voorwaarden voor een organisatie om succesvol te kunnen zijn. Investeer in kennis, zorg voor goed opgeleide medewerkers en zorg voor een echte band met je relaties. Zorg daarnaast ervoor dat integriteit, betrouwbaarheid en flexibiliteit zijn gewaarborgd in je onderneming.
Over Administratie-, belasting- en adviesbureau van der Laan
Wat is de core business van jullie organisatie?
Administratie-, belasting- en adviesbureau van der Laan B.V. is een adviesbureau om ondernemingen in het MKB en Verenigingen Van Eigenaars (VVE’s) daadkrachtig bij te staan zodat zij zich kunnen toeleggen op hun “Core Business”. Dit doen wij op het gebied van (zakelijke) advisering fiscaliteiten, financiële administratie, secretariële administratie, (salaris) administratie. Onze extra expertise en dienstverlening liggen op het gebied van ondersteuning aan (particuliere) relaties bij echtscheidingen, alimentatieberekeningen en uitvoering van (levens) testamenten.
Hoe is jullie organisatie ontstaan?
Tot en met 1999 heb ik bij verschillende werkgevers gewerkt. Echter wilde ik meer gaan doen voor de kleinere ondernemers. Daarom ben ik in 2000 vanuit huis, voor mij zelf begonnen. Samen met mijn echtgenote hebben wij voor klanten de gehele administratie van A tot Z verzorgd. De groei ging zo snel dat we in 2002 al de eerste medewerkers hebben aangenomen. In 2003 zijn we naar een andere locatie verhuisd waar we zijn uitgegroeid tot een team van 6 medewerkers. In 2007 hebben wij een ander huis met kantoorruimte gekocht en daar zijn we nu gegroeid tot een team van 11 medewerkers. In de afgelopen jaren is ons aanbod aan diensten sterk toegenomen. Vanzelfsprekend blijven wij de gehele administratie en aangiftes van een relatie verzorgen, maar we doen steeds meer andere taken voor relaties zoals vermogensadviezen, uitvoeren van testamenten, begeleidingen bij scheidingen en bewindvoering.
Wat maakt jullie organisatie uniek?
Ons concept, zoals de verschillende disciplines, flexibiliteit, heldere prijsafspraken en zoals al aangegeven integriteit, betrouwbaarheid en duidelijkheid naar de relaties toe.
Economische thema's in de regio Zuidoost-Brabant zijn: High Tech, Automotive, Lifetec, Design en Innovatie. Is jullie organisatie met één van deze thema's verbonden? En zo ja, op welke manier?
Innovatie is deels van toepassing. Veel werkprocessen zijn al ver geautomatiseerd, zoals het scannen van documenten en een directe verwerking in de verschillende programma’s.
Waar staat de organisatie over 5 jaar?
Een organisatie waar ondernemers en overige relaties daadwerkelijk terecht kunnen voor advisering en ondersteuning op verschillende werk- en vakgebieden.
Wat zijn de plannen voor de nabije toekomst?
Per 1 juli 2013 verhuizen we naar een nieuwe kantoorruimte in het centrum van Gemert. Verder gaan we samenwerking met externe partijen zoals notaris, advocaat en fiscalisten.
Medewerkster Ine Derks aan het woord
Wat is uw functie binnen de organisatie?
Mijn functie binnen deze organisatie is directiesecretaresse. Sinds 1 november 2012 ben ik leidinggevende geworden wat inhoudt dat ik verantwoordelijk ben voor de dagelijkse gang van zaken binnen het secretariaat en voor de Verenigingen van Eigenaars (VVE’s). Mijn vakgebied is erg breed en afwisselend. Zo verzorg ik diverse soorten correspondentie, regel de agenda van dhr. Van der Laan en verzorg ik de facturatie voor ons bureau en voor klanten.
Hoe zou u uzelf omschrijven?
Ik ben een creatief, sociaal, collegiaal en leergierig persoon.
Wat is uw ambitie?
Mijn ambitie is om aan het einde van het jaar mijn diploma Vaardigheden van de Directiesecretaresse en Organisatie en management te behalen en zo nog een stapje hoger binnen het bedrijf te komen.
Wat maakt het leuk om voor dit bedrijf te werken?
Ik heb 7 jaar met veel plezier als allround kapster gewerkt maar was toe aan een nieuwe uitdaging. Via een vriendin ben ik bij Administratie-, belasting- en adviesbureau van der Laan B.V. terecht gekomen waar ik de kans kreeg om door te studeren. Deze kans heb ik met beide handen aangenomen waardoor ik nu weer in de schoolbanken zit en trainingen volg in het communiceren en leidinggeven.
Verder hebben wij een geweldig team wat voor mij fijn is om mee samen te werken.
Welke personeelsactiviteiten worden er georganiseerd?
Na elke drukke periode sluiten we het kwartaal af met een hapje of drankje met de collega’s onderling. De vrouw van dhr. Van der Laan is van Indonesische afkomst en we organiseren regelmatig een loempia avondje met een glas wijn. Met kerst sluiten we het jaar af door lekker te gaan dineren in een restaurant.
Wat is uw lijfspreuk?
Alleen ga je sneller, samen kom je verder.
Meer informatie over OAMKB GEMERT:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!