Keuzes... Wie maakt ze nog?

  • Bouw

Al ruim twintig jaar ziet Amitec ondernemers worstelen met wet- en regelgeving bij groei of verhuizing van hun bedrijf. Amitec helpt deze ondernemers met het maken van de juiste keuzes.

Keuzes... Wie maakt ze nog?

Directeur Hans Clemens aan het woord

Naam:  Hans Clemens
Werkt per week: 50 uur
Eerste baan: Tekenaar

Hoe zou u uzelf omschrijven als ondernemer?

Open en eerlijk zaken doen, recht door zee.

Hoe ziet uw loopbaan er tot op heden uit?

Ik ben begonnen als tekenaar, consultant, daarna richting van projectleider (vanuit architectenbureau) ingeslagen.

Wat is uw grootste zakelijk succes tot op heden?

Elk project is bij ons een succes en wij slaan niet graag op onze eigen schouder, maar wij zijn trots dat veel klanten uit de eerste jaren nog steeds klant bij ons zijn. Wij geloven in een duurzame zakelijke relatie, zodat de ondernemer altijd een vast aanspreekpunt heeft en dan kun je als adviseur ook net even verder kijken.

Bent u actief binnen een zakelijk netwerk/vereniging, en zo ja kunt u daar meer over vertellen?

We zijn aangesloten bij de Udense Ondernemers Vereniging de Kring (OUV de Kring), waar op een ontspannen manier ondernemers elkaar ontmoeten en ervaringen en/of verwachtingen delen. Regelmatige bedrijfsbezoeken en themabijeenkomsten geven een extra dimensie aan het netwerken.

Welke boodschap wilt u uw collega ondernemer meegeven?

Evalueer eerst wat je in huis hebt, voordat acties worden ondernomen. Een goede doordachte voorbereiding levert vaak de beste resultaten.

Over de organisatie

Wat is de core business van jullie organisatie?

Amitec geeft advies omtrent bestemmingsplannen, milieu-aspecten en strategievorming rondom vergunningsprocedures.

Hoe is jullie organisatie ontstaan?

Ons bedrijf is opgericht in 1989 door de vorige eigenaar Dhr. W. Arts. Hij zag een markt in milieuadvisering en bodemonderzoeken.

Wat maakt jullie organisatie uniek?

Eigenlijk werken wij al ruim 20 jaar met milieukundige begeleiding, waarbij wij  alle aspecten van bestemmingsplan tot vergunningaanvraag verzorgen. Eigenlijk kunnen we dit Amitec kantoor Udenmomenteel beter omgevingsadvies noemen, zodat het herkenbaarder is voor ondernemers nu in 2010 door de overheid de omgevingsvergunning is ingevoerd en alles via 1 loket loopt. Wij zijn ook zo’n loket voor de ondernemer.

Door de wijzigingen in wet- en regelgeving zal Amitec naast haar huidige diensten, ook servicegerichte diensten uitbouwen om ondernemers te ontlasten, nadat een vergunningprocedure of bestemmingswijziging is afgerond.

Economische thema's in de regio Noordoost-Brabant zijn: food, health zorg & farma, innovatie, logistiek recreatie & toerisme en technology (machinebouw). Is jullie organisatie met één van deze thema's verbonden? En zo ja, op welke manier?

Eigenlijk alle thema’s zijn van toepassing. Elke onderneming krijgt vroeg of laat te maken met een bestemmingsplanwijziging of vergunningen. Amitec heeft een breed kennisniveau van verschillende branches en kan snel schakelen tussen de verschillende klanten.

Waar staat de organisatie over 5 jaar?

Amitec zal blijven werken en investeren in klanten en haar dienstenaanbod afstemmen op de specifieke wensen van de ondernemer. Hiermee willen we over een aantal jaren een nog betere en bredere, regionaal bekende speler worden, die ook nog steeds landelijk werkt.

Wat zijn de plannen voor de nabije toekomst?

We willen nog meer investeren in de zakelijke relatie met onze klanten en bewustwording kweken over de waarde van de juiste vergunningen. 

Meer informatie over AMITEC:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Vidho Interieurbouw Vidho Interieurbouw

Wij maken het voor u!