Kusters Bedrijven geeft 'alles onder één dak filosofie' gestalte
- 9 mei, 2014
- Logistiek & Vervoer
Sinds 1968 is Kusters een begrip in Eindhoven. Eerst als takel- en bergingsbedrijf, maar inmiddels doet de groep van bedrijven veel meer dan dat. Wij spraken directeur Geert de Brouwer.
Naam: | Geert de Brouwer |
Werkt per week: | 50-60 uur |
Eerste baan: | Beroepsmilitair |
Directeur Geert de Brouwer aan het woord
Hoe zou u uzelf omschrijven als ondernemer?
Een man die vooruitstrevend en enerverend is en gebruik maakt van signalen uit de markt. Door naar relaties te luisteren en zich in hun situatie te verplaatsen wil ik komen tot kant en klare oplossingen. Ik ben altijd met strategie bezig om tot nieuwe ideeën en ontwikkelingen te komen. Daarnaast ben ik sociaal en maatschappelijk verantwoord bezig.
Hoe ziet uw loopbaan er tot op heden uit?
Vanaf mijn zeventiende ben ik als Technisch Specialist in militaire dienst gegaan. Daar heb ik mijn rijbewijzen en mijn rij-instructeurdiploma behaald. In 1974 ben ik parttime gaan werken bij Kusters Takel- en Bergingsbedrijf in Eindhoven en in 1982 mede-eigenaar geworden. Vervolgens heb ik het bedrijf verder mee opgebouwd tot een brede organisatie op het gebied van transport, logistiek en facilitaire dienstverlening.
Wat is uw grootste zakelijk succes tot op heden?
De echte doorbraak op het gebied van logistieke dienstverlening is de uitrol van het lichtreclame project van de huisstijl voor VW-Audi voor Europa en diverse landen daarbuiten.
Bent u actief binnen een zakelijk netwerk/vereniging, en zo ja kunt u daar meer over vertellen?
Ik ben al 20 jaar actief binnen het bestuur van Ondernemerscontact De Hurk in Eindhoven, het grootste industriegebied van Zuidoost-Brabant als bestuurslid, vice-voorzitter en nu als voorzitter. Daarnaast ben ik ook vice-voorzitter van Ondernemers Vereniging Acht en diverse commissies op het gebied van infrastructuur, beveiliging en werkgelegenheidsprojecten.
Welke ondernemer inspireert u? En waarom?
Wim van der Leegte. Een man uit een familiebedrijf en vanuit zijn expertise de markt verkend. Door durf en met minimale middelen heeft hij bedrijven overgenomen en deze verder uitgebreid tot een wereldorganisatie in de maakindustrie. Een gewone man met respect voor zijn medewerkers.
Hoe bent u terecht gekomen bij de organisatie?
Doordat ik mijn vrouw leerde kennen. Dat was de dochter van de eigenaar van Kusters Takel- en Bergingsbedrijf.
Wat maakt het leuk om voor dit bedrijf te werken?
De diversiteit aan activiteiten en relaties, het dag en nacht karakter van de orgainisatie en de omgang met de medewerkers op basis van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen.
Wat is uw betrokkenheid bij de regio?
Vanuit de ondernemersverenigingen en mijn facilitair bedrijf is de bereikbaarheid van de regio en met name het bedrijventerrein, een van de belangrijkste peilers voor ons. Hiervoor hebben we overleg met de gemeente en Rijkswaterstaat op het gebied van infrastructuur.
Wat wilt u graag nog bereiken in uw carrière?
Het bedrijf uit laten groeien tot een gespecialiseerde onderneming
Welke boodschap wilt u uw collega ondernemer meegeven?
De markt is weer volop in beweging. Maak gebruik van uw netwerk en dan liggen er nog voldoende kansen om mee verder te komen.
Over Kusters Bedrijven
Wat is de core business van jullie organisatie?
Wiij verzorgen het transport van onverpakte goederen zoals, revalidatie middelen, beursgoederen en -interieurs, test en meetapparatuur en landbouwmechanisatiemachines.
Daarnaast zijn wij een logistieke dienstverlener door het flexibel ter beschikking stellen van opslag en handelingsruimte en VAL activiteiten op basis van MVO.
Onze facilitaire dienstverlening bestaat ui het 24/7 beschikbaar zijn voor overheidinstanties zoals politie, justitie, FIOD en de belastingdienst en gerechtsdeurwaarders voor inbeslagnames, acties en bewaringen.
Hoe is jullie organisatie ontstaan?
Mijn schoonouders zijn met het Takel en Bergingsbedrijf begonnen in 1968. In 1982 zijn we met het Transportbedrijf begonnen en in 1995 is daaruit het Logistiek bedrijf ontstaan. In 2000 hebben we alle niet core businessactiviteiten uit het Takel en Bergingsbedrijf gehaald en onder gebracht in het Facilitair bedrijf.
Wat zijn jullie hoogtepunten sinds het bestaan van de organisatie?
De aankoop van het pand aan de Hurksestraat 4-6 en het realiseren van ons Logistiek Centrum aan de Mispelhoefstraat 31-33 te Eindhoven. Daarnaast de explosieve groei in de jaren 90 en het verwerven van grote opdrachtgevers.
Wat maakt jullie organisatie uniek?
De samenwerking tussen de bedrijven onderling en de synergy van de organisatie. We kunnen voor elke klant maatwerk leveren en de klant heeft maar een aanspreekpunt voor alle zaken. One Stop Shopping is ons devies.
Hebben jullie samenwerkingen met vaste partners en zoja op welk gebied ?
We werken met vaste partners binnen Nederland welke geografisch verdeeld zijn op het gebied van ontruimingen en uitzettingen in opdracht van Kusters Facilities BV. Op het gebied van Transport werken we samen met een collega waarmee we samen vrachten uitwisselen om de noordelijke provincies te beleveren.
Welke personeelsactiviteiten worden er georganiseerd?
Wij organiseren teambuildingdagen en familiedagen voor het personeel. Daarnaast is er ook altijd een attentie met Kerstmis.
Wat is de grootste uitdaging voor de organisatie?
We willen een stabiele groei realiseren met een vaste kern als management in een solvabele situatie.
Waar staat de organisatie over 5 jaar?
Dan moet de organisatie in staat zijn om erkent te zijn als die marktpartij waar ze niet omheen kunnen.
Wat zijn de plannen voor de nabije toekomst?
De organisatie verder inrichten en werken aan overdracht naar de derde generatie Familie De Brouwer – Kusters.
Meer informatie over KUSTERS BEDRIJVEN:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!