Meer omzet uit uw klantenbestand halen met data
- 10 jul., 2013
- Zakelijke dienstverlening
Weet u wie uw beste klanten zijn? Wilt u graag meer omzet bij dit type klant? Met weinig middelen kan iedereen meer omzet halen uit zijn huidige klantendatabase, stelt DR3DATA.
DR3DATA is marktleider in Nederland met de meest complete database met bedrijfsadressen van de Benelux Hierin zitten voor Nederland alleen al 2,2 miljoen correcte bedrijfsadressen en 1,7 miljoen namen van beslissers.
Klantendatabase
DR3DATA helpt bij het analyseren van uw klantenbestand. Het maakt niet uit hoe u de klantgegevens bewaart; in een Excellsheet, in een database of CRM systeem. Eerste doel van een klantenanalyse is nagaan met welk type klanten u het meeste succes behaalt. Wat is hun gemeenschappelijke noemer? Doet u het liefst zaken met de directeur-eigenaar van familiebedrijven in West-Brabant of is de beste klik met Zeeuwse ondernemers? DR3DATA maakt een klantenanalyse in ongeveer een dag, ongeacht de grootte van het klantenbestand. Dat gebeurt door een adressenbestand te vergelijken met de ‘moeder database’.
Klantenanalyse
“Wat we doen, is analyseren waar het huidige succes ligt. Op basis van deze klantenanalyse kunnen bedrijven focussen om hun potentie in een branche beter te benutten” zegt Anoeska Bredius, directeur-eigenaar van DR3DATA. “Wij passen deze methode zelf voortdurend toe. Met succes. Als je weet met wie jij als bedrijf goed matcht, kun je gericht vergelijkbare bedrijven benaderen via direct marketing om een dergelijke match te maken. Je zoekt de look-a-likes. Zo leidt inzicht in je klantenbestand naar new business.”
Datakwaliteit
Kenmerkend voor een database is dat hij extreem snel vervuilt; bedrijven gaan failliet of verhuizen, mensen veranderen van baan etc. Volgens Anoeska Bredius denken mensen hun klantenbestand wel op orde te hebben. Toch lukt het DR3DATA altijd om verouderde informatie te filteren en de datakwaliteit te verbeteren. Zo komt een kostbare mailing in ieder geval bij de goede persoon terecht, die wordt aangesproken met de juiste aanspreektitel etc. De beperkte kosten voor de klantanalyse verdienen zich daardoor heel snel terug. Check de kosten van een data-analyse via de datawebshop van DR3DATA.
Klantkenmerken
Het moederbestand waarmee de Nederlandse marktleider in klantgegevens werkt, heeft 75 unieke kenmerken, zoals koopwaarschijnlijkheid, groeiende onderneming, postordergevoeligheid of ZZP’ers. Risicoschatting bij ondernemen is overigens bijzonder nuttig, blijkt uit een recent gepubliceerd blog van DR3DATA over kredietwaardigheid van bedrijven. Maar denk ook aan: Regio, Bedrijfsgrootte, Branche informatie etc etc.
Doelgroepgegevens
Startende ondernemers die nog geen klantenbestand hebben, kunnen het direct goed aanpakken. Met een duidelijk doel voor ogen, kunnen zij makkelijk doelgroepadressen selecteren en downloaden in de datashop van DR3DATA om deze gericht te gaan benaderen. DR3DATA is ISO gecertificeerd, heeft een klanttevredenheidsscore van 95% en levert behalve Nederlandse data ook internationale data.
Meer informatie over DR3DATA:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!