Op grote diepte wacht de rijkdom!
- 7 feb., 2017
- Zakelijke dienstverlening
Pas op! Je stort 37,5 meter omlaag! SNEL…, probeer het goud in de ondergrondse gang te bemachtigen voordat de Witte Wieven jouw kans op rijkdom saboteren… Je bent in de Efteling, in de nieuwste attractie Baron 1898. Samen met andere ondernemers maak je een dive coaster rit. Dat is alleen voor de échte waaghalzen.
Efteling exclusief na parksluiting
Laatst huurde een adviesbureau de Efteling exclusief af om na parksluiting haar gasten te trakteren op een ritje in de Baron 1898. Dit waren ondernemers die in de crisistijd hun onderneming waren gestart. Daar heb je lef voor nodig. Dan is een ritje in Baron 1898 een eitje. “Wij denken altijd mee met de doelstelling die een bedrijf heeft met haar bijeenkomst. Wat zijn de wensen? Wie zijn de gasten? Met welk gevoel wil je jouw gasten naar huis laten gaan? In dit voorbeeld wilde het adviesbureau eerst een inhoudelijke sessie om te kijken waar de ondernemers nu staan, hoe ze zijn gegroeid en wat ze voor plannen hebben voor de toekomst. We hebben 15 locaties in het park waar je uit kan kiezen, dus we denken mee in welke sfeer je wil creëren en welke locatie daar het beste bij past. Om de ondernemers te complimenteren met het feit dat ze lef hadden om in zware tijden toch een bedrijf te starten, wilde het adviesbureau iets speciaals. We hebben daarom samen bedacht om het evenement met een herinnering te laten eindigen met een ritje in Baron 1898”, vertelt Cindy Voorhout, Senior Accountmanager Business bij de Efteling.
Storytelling steeds belangrijker voor bedrijven
Cindy Voorhout vertelt verder: “Dit jaar bestaat de Efteling 65 jaar. Storytelling zit al 65 jaar in ons DNA. Voordat het woord ‘storytelling’ überhaupt bestond, deden wij hier al aan. De Efteling is de hoeder van de sprookjes. Wij verkopen dan ook geen kaartjes, maar wij verkopen herinneringen. We bouwen geen achtbaan, maar je begeeft je in een verhaal, een sprookje, wat je nog lang bij zal blijven. Storytelling wordt ook steeds belangrijker voor bedrijven. Je wil niet alleen een product/dienst verkopen maar je wil je merk laten beklijven. Bij de Efteling vertalen we de boodschap, doelstelling of strategie van een bedrijf naar een concept. Het gevoel dat een attractie oproept, koppelen we bijvoorbeeld aan het doel van het evenement of we gebruiken het decor van de Efteling als verlengstuk van de marketing van het bedrijf. Dan hangen er banners aan de Pagode of vlaggenmasten op de Pardoes Promenade“.
“Een bedrijf kan de Efteling ook exclusief afhuren, dan zijn er natuurlijk nog meer mogelijkheden.* deze uitingen zijn alleen mogelijk wanneer men het park exclusief afhuurt tijdens een reuzenfeestdag. De banners en vlaggenmasten zijn op andere dagen niet toegestaan. Een bedrijf mag wel op de evenementenlocatie aan branding doen, in het park alleen op deze Reuzenfeesten. We ondersteunen bedrijven altijd bij hun verhaal. Onze sprookjes vormen hierbij een geweldige metafoor. Het doel is natuurlijk altijd om de gasten met een positief gevoel naar huis te laten gaan en daarmee bij te dragen aan een stukje klantenbinding en-/of loyaliteit”, aldus Cindy Voorhout.
“Rabobank nodigde laatst een aantal makelaars en adviseurs binnen de vastgoedbranche uit om hun nieuwste app te introduceren. Deze app werd gepromoot als ‘een app die de woningmarkt op zijn kop zal zetten’. Uiteraard is dan een snelle link gelegd met onze attractie Villa Volta en hebben we de wereld voor de gasten eventjes letterlijk op zijn kop gezet.” |
Training Klantgerichtheid bij Efteling
“Wij merken dat hoe wij omgaan met gasten en hoe wij ze betoveren, dat dat voor veel bedrijven een benchmark is. Zij willen hun personeel enthousiasmeren, zorgen dat medewerkers anders in het werk staan of meer onderscheidend zijn. Er is vanuit het bedrijfsleven daarom steeds meer vraag naar onze inspiratiesessies en trainingen op gebied van klantgerichtheid. Eén van onze Efteling sprekers neemt de gasten mee in het verleden, heden en de toekomst van de Efteling en inspireert de gasten met zijn verhaal. De inspiratiesessie wordt vaak gecombineerd met een 1, 2 of 3 daagse training Klantgerichtheid. Vaak als onderdeel van een zakelijke of informele bijeenkomst, maar ook als losse boeking. Sinds vorig jaar werken we ook samen met Tias Nimbas, zodat we de trainingen een level verder kunnen tillen voor bijvoorbeeld directie en hoger management.“
Heb jij ook het lef om in de Baron 1898 te stappen?
Een zakelijke bijeenkomst, borrel, teambuilding of personeelsfeest te organiseren? De Efteling zorgt ervoor dat uw gasten een herinnering rijker zijn. Neem contact op met de afdeling Meetings & Events via +31 (0) 416 - 287 770 of events@efteling.com
Auteur: Olga Heeren
Meer informatie over EFTELING MEETING & EVENTS:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!