Regio Arnhem-Nijmegen-Wageningen krijgt wereldwijde bekendheid door unieke VR-Experience
- 12 jun., 2017
- Regionale ontwikkeling
In de regio Arnhem-Nijmegen-Wageningen vind je topbedrijven in de sectoren Food, Health en Energy. Er zijn buitengewoon veel economische mogelijkheden en dat maakt de regio aantrekkelijk.
The Economic Board heeft de regio in beeld gebracht. Met een VR-Experience maak je in 2 minuten een reis langs innovaties in de regio, hotspots, bedrijven en de groene omgeving. The Economic Board presenteert de VR-film voor het eerst tijdens Velo-City 2017. Ook bedrijven, kennisinstellingen en overheden kunnen binnenkort gebruik maken van de VR-experience.
De regio in Virtual Reality (3D)
Je maakt een reis door de regio. Je ziet herkenbare landmarks zoals de Waalbrug, Sonsbeek Park, het Centraal Station van Arnhem, organisaties en hotspots, zoals Novio Tech Campus en Industriepark Kleefse Waard, waar bedrijven en startups zijn gevestigd. “We laten vooral innovaties zien binnen food, health en energy en de crossovers daartussen”, vertelt Sigrid Helbig, directeur van The Economic Board.
Lancering op Velo-City 2017 Arnhem-Nijmegen
Vrijdag 16 juni wordt de VR-Experience voor de eerste keer getoond tijdens Velo-City 2017 Arnhem - Nijmegen, hét grootste fietscongres ter wereld. Zo’n 1.500 bezoekers en 200 sprekers van over de hele wereld komen samen op dit Global Cycling Summit, waar kennisdeling en kennisuitwisseling op het gebied van fietsbeleid, fietsinfrastructuur en duurzame mobiliteit centraal staan. “Tijdens Velo-City ontvangen we burgemeesters uit alle windstreken, van Rio de Janeiro tot aan Beuningen. Een unieke kans om onze regio via de VR-Experience te laten zien en de VR-film te lanceren”, licht Helbig toe.
Topregio in Food, Health en Energy
The Economic Board is een Triple Helix-samenwerking tussen overheid, kennisinstellingen en bedrijfsleven in de regio Arnhem-Nijmegen-Wageningen, ontstaan vanuit de 19 gemeenten. “Bedrijven en onderwijsinstellingen in de regio hadden behoefte aan meer economische samenwerking en een eenduidige branding van de regio. De partijen zagen direct de meerwaarde van een Triple Helix verband. We verbinden ondernemers en investeerders met onderwijs, onderzoek en overheid. We jagen economische ontwikkeling aan in onze topsectoren food, health en energy en de cross-overs hiertussen. En we communiceren over het bijzondere potentieel van de regio. Dit biedt veel kansen voor groei, meer business en meer werkgelegenheid in de regio”, aldus Helbig.
VR-film beschikbaar voor iedereen
“De VR-experience is voor de regio. Iedereen mag er gebruik van maken. We hebben twee VR-brillen die we ook ter beschikking gaan stellen aan bedrijven, onderwijsinstellingen en overheden die op congressen, evenementen of aan hun gasten willen laten zien wat er in onze regio gebeurt op het gebied van food, health en energy. We weten dat er veel vraag zal zijn, dus we maken een agenda waarop men in kan schrijven, zodat de VR-brillen netjes kunnen rouleren. Natuurlijk kunnen bedrijven ook gebruik maken van kartonnen cardboards waar je je mobiele telefoon in stopt. Voordeel daarvan is dat je zo’n cardboard ook nog kunt customizen en mee kunt geven aan de klant”, vult Roos Lavrijsen aan, Marketing Communications Manager bij The Economic Board.
Wilt u meer informatie over de VR-experience of een VR-bril lenen? Neem dan contact op met The Economic Board via +31 (0) 850409980 of stuur een e-mail naar bureau@theeconomicboard.com.
Meer informatie over The Economic Board:
Bekijk het complete instantieprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!