Slimme logistieke oplossingen op een persoonlijke manier
- 11 feb., 2014
- Logistiek & Vervoer
Slimme logistieke oplossingen en een persoonlijke manier van werken zijn de basis van het succes van Spierings Smart Logistics. RegioinBedrijf nam een kijkje en sprak met Jelle van Hasz en Jip van Grunsven. Twee jonge, bevlogen vakmensen.
Logistiek maatwerk
“Onze core business is de op- en overslag van goederen, maatwerk in logistiek en het bieden van slimme oplossingen”, vertelt Jelle van Hasz van Spierings Smart Logistics. De logistieke dienstverlener kan haar klanten totaal ontzorgen in de supply chain, van begin tot eind. Maar desgevraagd regelt Spierings ook één of meer onderdelen van de keten. “Wij regelen het. En kunnen we het echt niet zelf oplossen, dan maken we gebruik van onze betrouwbare relaties. Zodat wij de regie in handen houden en zorgen dat het geregeld wordt.”
Smart planning
Spierings Smart Logistics is een 35 jaar oud familiebedrijf dat met z’n tijd mee gaat en regelmatig voorloopt. De efficiency, duurzaamheid en kostenbesparing die worden bereikt door middel van smart planning, dienen als voorbeeld voor de keten. Het zijn schaalvoordelen die worden bereikt door goederenstromen van verschillende klanten op een slimme manier te bundelen. Spierings Smart Logistics fungeert hiermee als Cross Chain Control Center.
Centrale ligging en goede verbindingen
Voor het combineren van de verschillende supply chains zijn goede samenwerkingsverbanden nodig. Zo werkt Spierings nauw samen met de BCT. “Wij profiteren optimaal van onze ligging aan de Bossche Container Terminal.” Jip van Grunsven doelt daarmee op de centrale ligging van het bedrijf en de directe verbindingen met alle belangrijke locaties in binnen- en buitenland. Over het water, de weg én door de lucht.
Klantgericht
Er hangt een ontspannen sfeer bij de totaallogistieke dienstverlener. Het zijn niet alleen de woorden van Van Hasz en Van Grunsven, maar ook de passie en bevlogenheid die eruit spreekt. “Wij luisteren naar de klant en we denken écht mee. Laatst moesten 14.000 shirts en tasjes worden omgepakt. Omdat het ompakken en de handling tegenzat, sprongen we bij en stonden we gewoon tot ’s avonds laat te helpen, zodat ook de klant geholpen is. Maar er is op z’n tijd ook wel ruimte voor fun, soms moet je even ontladen.”
Value Added Services
Spierings Smart Logistics is in de loop der jaren uitgegroeid van stuwadoor naar dienstverlener voor de volledige supply chain. Naast opslag en overslag biedt Spierings ook waardetoevoeging als Value Added Services (VAS) en Value Added Logistics (VAL). En alles draait om slimmigheden, van tijdsbesparing tot kostenbesparing. Voor de uitbreiding van het bedrijf is een nieuw, groter en moderner pand in gebruik genomen. “Het gaat prima, maar onze uitdaging ligt nog wel in het beter vermarkten van het bedrijf.”
Know-how, krachtenbundeling en klantrelaties
Van Hasz benadrukt dat nog niet iedereen kennis heeft gemaakt met de slimme diensten van Spierings. Hier liggen uitdagingen voor de toekomst. Maar ook de focus op het buitenland en het behouden van kwaliteiten, hebben zijn aandacht. “Krachtenbundeling, kennisdeling, maar ook het opbouwen van klantenrelaties, daar zijn we goed in en dat moet zo blijven.”
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!