Uw marketing- en communicatie uitingen .... ons specialisme!
- 11 apr., 2013
- Zakelijke dienstverlening
Publishing Services verzorgt de publicatieprocessen van marketing-en communicatie uitingen van het begin tot het eind. Wij streven ernaar om onze klanten de zorg voor deze processen zoveel mogelijk uit handen te nemen.
Service en kwaliteit zijn hierbij voor Publishing Services zeer belangrijk, het is onze doelstelling om met onze klanten een langdurige relatie op te bouwen.
Hoe is jullie organisatie ontstaan?
Na het faillissement van mijn laatste werkgever is directeur Pieter Bekkers direct gestart met het optuigen van zijn eigen bedrijf. "Vier weken na genoemd faillissement was Publishing Services up-and-running. De vele contacten die ik als account- en projectmanager had wilde ik uiteraard niet laten verdampen, ik ben direct met hen in overleg gegaan om over de continuering van de samenwerking te praten, dit is in de meeste gevallen gelukt. Dit was voor mij ook meteen het bewijs dat goed relatie management uiteindelijk haar vruchten afwerpt."
Wat maakt jullie organisatie uniek?
Met een gedreven team zijn we elke dag opnieuw met plezier aan het werk en streven wij er voortdurend naar om onze klanten de verrassen met goede ideeën en mooie publicaties. Dit, maar ook onze flexibiliteit, klantgerichtheid en het niet doen van concessies aan de kwaliteit zijn zaken die Publishing Services uniek maken. We stellen per opdracht het meest geschikte team samen. We houden de lijnen kort, waardoor we per opdracht snel en efficiënt kunnen schakelen. Ons succes wordt bepaald door onze reputatie. Daarom werken wij alleen met vakmensen die tot de top in hun vakgebied behoren. Alleen door zo te werken weet iedereen zeker dat op de belofte van Publishing Services gerekend en gebouwd kan worden.
Ons enorme leveranciers netwerk, waaruit we kunnen putten voor werkzaamheden die wij zelf niet uitvoeren, werkt mee aan de realisatie van mooie producten. Met onze leveranciers hebben wij goede afspraken hetgeen er toe bijdraagt dat ook onze prijsstelling zeer concurrerend is.
Economische thema's in de regio Zuidoost-Brabant zijn: High Tech, Automotive, Lifetec, Design en Innovatie. Is jullie organisatie met één van deze thema's verbonden? En zo ja, op welke manier?
Als partij in de publicatiebranche zijn wij uiteraard nauw verbonden met de thema’s ‘Design’ en ‘Innovatie’. De snelle ontwikkelingen in onze branche volgen wij uiteraard op de voet.
Onze klanten vinden wij in bijna elke branche. Publicaties, in welke vorm dan ook, zijn voor de meeste bedrijven een belangrijk middel om zichzelf of hun producten of diensten kenbaar te maken aan de wereld. In de regio Zuidoost-Brabant zijn ontzettend veel bedrijven gevestigd, het merendeel daarvan kan klant bij ons zijn. Wij werken er hard aan om onze naam in deze regio, maar ook daar buiten, te verstevigen.
Waar staat de organisatie over 5 jaar?
Over vijf jaar willen we dat Publishing Services de bekendheid heeft die zij verdient. Wij werken aan een gecontroleerde groei waarbij het kostenaspect voortdurend scherp in de gaten wordt gehouden. De economische problemen waarmee eenieder al geruime tijd wordt geconfronteerd leidt tot samenwerkingsverbanden waarbij vakmanschap, kwaliteit, servicegerichtheid en efficiëntie een must zijn om het hoofd boven water te kunnen houden. Beheersing van de kosten is hierbij zeer belangrijk omdat dit ons de mogelijkheid biedt tot het hanteren van scherpe tarieven.
Wat zijn de plannen voor de nabije toekomst?
Publishing Services is in overleg met haar vaste teamleden om een samenwerkingsverband aan te gaan en het bedrijf meer body te geven. Wij hebben in verband hiermee gesprekken gevoerd met een organisatie deskundige. Op dit moment zitten we midden in het proces om ons bedrijf goed in de markt te gaan positioneren. Om hieruit een optimaal resultaat te halen hebben we ook hiervoor een deskundige in de arm genomen. Doel is om medio 2013 de nieuwe naam en huisstijl te kunnen presenteren en onze website in de lucht te hebben.
Directeur aan het woord
Naam | Pieter Bekkers |
Werkt __ uur per week | 50 tot 60 uur |
Eerste baan | Ordermanager bij Eindhoven Druk (1978) |
Hoe zou u uzelf omschrijven?
Ik ben een relatiebouwer, mijn voorkeur gaat uit naar een lange en goede samenwerking met mijn klanten. Ik ben pragmatisch, rationeel, service gericht.
Hoe ziet uw loopbaan er tot op heden uit?
In 1978 ben ik als ordermanager begonnen bij Eindhoven Druk, al snel merkte ik dat het pre-publishing deel van het grafische vak mij het meeste aanprak. Via ED|Offset ben ik terecht gekomen bij Lumozet, een bedrijf dat de automatisering van paginaopmaak goed in de vingers had. Lumozet is na enkele naamsveranderingen (ED|Tekst, ED|PrePress) gefuseerd met MediaWare, een bedrijf uit de Kluwer organisatie. MediaWare richtte zich op data management, deze fusie leverde een bedrijf op dat efficiëntie in publicatieprocessen als hoogste doel had. Het content management & publicatie systeem dat werd ontwikkeld was zeer vooruitstrevend. In 2002 is MediaWare overgenomen door de Brouwer Groep en gefuseerd met Neroc in Veldhoven. Het bedrijf Neroc’MediaWare had een groot klantenbestand met aansprekende namen. Onze investeerders hadden tot doel het bedrijf te verkopen en dat is ook gebeurd. Medio 2008 meldde Adnovate zich als belangstellende voor Neroc’MediaWare. In eerste instantie leek dit een goede stap te zijn maar door het verslechterende economische klimaat heeft Adnovate begin 2010 besloten de deuren van haar vestiging in Veldhoven te sluiten. Ik was 54 jaar, had een groot netwerk en heb toen direct besloten om als zelfstandig ondernemer verder te gaan. Dat is nu ruim drie jaar geleden en ik ga elke dag met veel plezier aan het werk, hetzij naar mijn klanten en prospects, hetzij naar mijn mooie kantoor in Helmond.
In welke leiderschapsstijl herkent u zichzelf het meest?
Als leider ben ik gericht op harmonie en goede onderlinge verhoudingen. Ik wil dit bereiken door gezamenlijk te gaan voor het beste resultaat. In overleg bepaal ik de doelen en ik neem besluiten op basis van consensus. Deze stijl past bij mij en mijn compagnons en heeft ook aantoonbare successen opgeleverd. Het samen bereiken van doelen creëert een onderling goed gevoel en dit straalt ook af op onze klanten. Door deze aanpak bouwen we aan goede en langdurige relaties.
Wat is uw lijfspreuk?
Plezier in je werk is prioriteit nummer één, dit straal je uit, het werpt zeker zijn vruchten af.
Bent u actief binnen een zakelijk netwerk/vereniging, en zo ja welke?
Momenteel ben ik nog lid bij stichting 2Connect, een hele leuke en gezellige vereniging waar je als starter heel veel kunt leren. Ik vind dat het tijd wordt om me aan te sluiten bij een of meer verenigingen die de startersfase zijn ontgroeid, welke vereniging(en) dit gaan worden bepaal ik in de loop van dit jaar.
Welke ondernemer inspireert u?
In zijn algemeenheid wordt ik geïnspireerd door ondernemers die een succesvolle onderneming hebben opgebouwd, groot of klein, door hier met hart en ziel mee bezig te zijn en die beschikken over een flinke dosis respect voor anderen. Een goed voorbeeld hiervan is Steve Jobs.
Welke boodschap wilt u uw collega ondernemer meegeven?
Zet je voor de volle honderd procent in om je bedrijf tot een succes te maken en blijf daarbij vooral jezelf. Het inkomen is uiteraard belangrijk maar zorg er voor dat je je werk met veel plezier doet.
Meer informatie over PUBLISHING SERVICES:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!