Afsluiting Merwedebrug zorgt voor grote economische schade

  • Regionale ontwikkeling
  • Bron: BZW

Minimaal een half miljoen euro schade lijdt de transportsector dagelijks door de afsluiting van de Merwedebrug, aldus de transportorganisaties EVO en TLN. Vrachtwagens moeten nu helemaal om de brug heen rijden. Volgens BZW is dit "onacceptabel".

Afsluiting Merwedebrug zorgt voor grote economische schade

De situatie was volgens de organisaties te voorkomen geweest met tijdig onderhoud. BZW dringt er bij Rijkswaterstaat op aan zo snel als mogelijk de ernst van de gebreken – kleine scheurtjes – aan de brug in kaart te brengen, om het risico voor vrachtverkeer nader te kunnen bepalen. Daarna moet de brug uiteraard zo snel mogelijk grondig hersteld worden.

BZW: "Onacceptabel"

Arie Rietveld, voorzitter BZW Oosterhout: ‘Dit is onacceptabel, gelet op het belang van de industrie en logistiek voor ons land.’ De scheurtjes in de Merwedebrug en de eerdere mankementen aan de Moerdijkbrug onderstrepen het belang van tijdig onderhoud, stelt Rietveld met nadruk vast. Dat sluit aan op een eerder pleidooi van VNO-NCW, de moederorganisatie van BZW, voor eerder en beter onderhoud aan de bruggen in ons land, om te voorkomen dat snelwegen moeten worden afgesloten met alle kostbare gevolgen van dien voor burgers en bedrijven.

Meer informatie over VNO-NCW Brabant Zeeland:

Bekijk het complete instantieprofiel

RTP Elektrotechniek - Kleine klus, snel geregeld RTP Elektrotechniek

Zekerheid voor alles