BBIE start campagne over merkbescherming
- 23 mei, 2013
- Financieel & Juridisch
- Bron: Kamer van Koophandel
Heeft u de naam of het logo van uw bedrijf of product goed beschermd? Uit onderzoek van de Kamer van Koophandel is gebleken dat met name (startende) mkb-ondernemers niet beseffen dat ze een merk bezitten.
Een merk is iets voor grote bedrijven en niet voor hen. Ook denkt het merendeel van de ondernemers dat een registratie bij de KvK voldoende is om hun naam en logo te beschermen.
Registreer je merk
Over merkbescherming bestaan veel misvattingen. Daarom is het Benelux-Bureau voor de Intellectuele Eigendom (BBIE), de officiële instantie voor merk- en modelregistratie in de Benelux, een campagne gestart om ondernemers erop te attenderen dat zij een merk hebben. Het BBIE wil met deze campagne ook het belang van registratie van dat merk duidelijk maken. In de campagne worden ondernemers op een ludieke manier gestimuleerd om hun bedrijfs- of productnaam met andere ogen te bekijken. En vervolgens gewezen op de mogelijkheid tot registratie bij het BBIE.
Hoofdpersoon
De hoofdpersoon in de campagne is Regi Sterling, merkengoeroe. Hij is een expert in branding en wil ondernemers graag helpen bij het verzinnen van een leuke merknaam. Hij nodigt alle ondernemers uit om zijn virtuele kantoor te bezoeken en samen met hem te brainstormen over hun merk. Het kantoor van Regi bestaat uit een interactieve film die eindigt op een landingspagina met informatie over merkregistratie. Door in te loggen met LinkedIn of zelf gegevens in te voeren krijgt u informatie op maat. Aan het einde van de film kunt u de door Regi bedachte merknaam delen op Facebook, Twitter of LinkedIn.