Brabant op de kaart gezet
- 29 mrt., 2010
- Regionale ontwikkeling
- Bron: Provincie Noord Brabant
“Dan denk je aan Brabant”. Deze boodschap gaan vijftien ondernemingen uit Brabant uitdragen.
Daarmee zijn zij de eerste wegbereiders bij het uitdragen van het gedachtegoed wat Brabant en de Brabanders zo uniek maakt.
De ondernemers ondertekenden tijdens een bijeenkomst op Indoor Brabant in ’s-Hertogenbosch een overeenkomst waarmee zij de samenwerking met Merk Brabant bezegelen. De ondernemingen en nemen het beeldmerk en slogan op in hun communicatieve uitingen. Zij zijn afkomstig uit de culturele, sportieve, toeristisch-recreatieve hoek en het bedrijfsleven. Het Merk Brabant vinden zij een “unique selling point”.
Het Merk Brabant
Het Merk geeft het succes van Brabant een gezicht. Het succes van Brabant en Brabantse bedrijven wortelt in het samengaan van ‘high touch’ en ‘high tech’. Daarbij staat high touch voor gastvrijheid, gezelligheid en gemoedelijkheid en ook de traditie van Brabant. Terwijl high tech staat voor innovatie, technische kwaliteiten en succes. In Brabant gaan levenskunst en entrepreneurship hand in hand. Dat is waar Merk Brabant voor staat.
Partners
Partners in het Merk Brabant zijn: All Green Vehicles (Oosterhout), AtexLicht (Raamsdonksveer), Audax Textielmuseum (Tilburg), Brabanthallen (’s-Hertogenbosch), GETRON Roestvrijstaal Industrie (Veldhoven), Hilvaria Studio’s (Hilvarenbeek), Hutten Exclusieve Catering (Veghel), KEMO (Budel), Metaalwarenfabriek Phoenix (Eindhoven), Movico (Deurne), NAC Breda (Breda), Restaurant De Zwaan (Etten-Leur), Safaripark Beekse Bergen (Hilvarenbeek), Stichting Flik Flak (’s-Hertogenbosch) en Theater Markant Uden.
Het Merk Brabant is ontwikkeld en uitgewerkt door een breed samengestelde stuurgroep, waarbij ook de provincie betrokken is. Ondernemers en instellingen kunnen aanhaken door het Brabantse merk te gebruiken als extra toegevoegde waarde in de profilering van hun organisatie. Meer weten? Kijk op www.dandenkjeaanBrabant.nl