Campagne Keep on Learning van AgriFood Capital trapt af

  • Innovatie & MVO
  • Bron: AgriFood Capital

De Noordoost-Brabantse campagne Keep on Learning is officieel van start gegaan. Vion Food Group ontving het eerste Estafettestokje voor werkgevers: een erkenning voor de manier waarop de internationale vleesproducent medewerkers in staat stelt om zich te blijven ontwikkelen.

Campagne Keep on Learning van AgriFood Capital trapt af

Keep on Learning is een initiatief van AgriFood Capital Werkt!, het regionale arbeidsmarktprogramma van Noordoost-Brabant.

Vion Academy

Roy Paalman, Director Human Resources binnen Vion Food Nederland, nam het Keep on Learning estafettestokje namens Vion Food Group in ontvangst. Deze internationale vleesproducent steekt veel energie in het opleiden en ontwikkelen van zijn medewerkers. Dat gebeurt onder andere binnen de Vion Academy. Naast verplichte trainingen worden medewerkers vooral uitgenodigd om zelf met initiatieven te komen. Vion heeft productievestigingen in Nederland en Duitsland. In totaal zijn er circa 11.500 mensen werkzaam bij het bedrijf.

Bewustwording

Roy Paalman: “Ik ben er trots op dat wij het eerste Estafettestokje voor werkgevers hebben gekregen. Zo kunnen we laten zien dat opleiden en ontwikkelen bij ons hoog in het vaandel staat. Eigen inzet en eigen initiatief, en vooral de bewustwording hiervan bij medewerkers, vinden we als werkgever erg belangrijk.”

Duurzame inzetbaarheid is een van de pijlers binnen het HR-beleid van Vion. “Investeren hierin zorgt ervoor dat medewerkers vaardig en wendbaar blijven en goed voorbereid zijn op de toekomst”, vervolgt Roy Paalman. “Ik hoop dat wij hierbij een inspiratie kunnen zijn voor andere bedrijven in de regio.”

Van werkgever naar werkgever

Het Keep on Learning estafettestokje wordt elke maand doorgegeven van werkgever naar werkgever. Door de estafette worden werkgevers en hun initiatieven op gebied van duurzame inzetbaarheid in de schijnwerpers gezet. Werkgevers kunnen hun eigen initiatieven of die van andere werkgevers nomineren voor het estafettestokje.

De Werkgeversestafette is een onderdeel van de campagne Keep on Learning gericht op werkgevers en werknemers in Noordoost-Brabant. Deze campagne is een initiatief van AgriFood Capital Werkt!, het regionale arbeidsmarktprogramma van Noordoost-Brabant. 

Meer informatie over AgriFood Capital:

Bekijk het complete instantieprofiel

Brouwers Transport Brouwers Transport, Logistics & Warehousing

Flexibel internationaal transport en een efficiënte opslag