Dutch Design Week ontvangt steeds meer internationale bezoekers

Dankzij de komst van circa 2.600 (inter)nationale ontwerpers was Eindhoven afgelopen week hét lab voor de toekomst tijdens de 17e editie van de Dutch Design Week (DDW).

Dutch Design Week ontvangt steeds meer internationale bezoekers

Verspreid over 120 locaties waar 355.00 professionals, bedrijfsleven, overheden, bezoekers en media konden genieten van 499 exposities, lezingen, tours en labs toonde DDW18 niet alleen een toekomstbeeld in conceptuele en technologische innovatie maar ook in vernieuwing van ambachten en systemen.

Thema Dutch Design Week 2018

De 17e editie van DDW stond in het teken van het thema ‘If not us, then who?’ als eerbetoon aan ontwerpers. Hoewel zij degene zijn die oplossingen bedenken, innovaties creëren, vooruitstrevend zijn en zaken tastbaar en functioneel maken, is het immers aan ons allemaal om die creatieve oplossingen te omarmen en stimuleren. Samen bepalen we hoe de wereld eruitziet.

Toename internationale bezoekers

Martijn Paulen, directeur Dutch Design Foundation (DDF), organisator van DDW: “Met 355.000 bezoekers was de Dutch Design Week 2018 weer een ongekend succes. Wat me in het bijzonder is opgevallen is de enorme toename aan internationale bezoekers, maar liefst met 21 procent. Een teken dat we ook in het buitenland steeds meer aanzien genieten. Ik hoop van harte dat dit bijzondere kansen voor alle ontwerpers met zich meebrengt.’’

Ambassadeurs

Ravi Naidoo (Design Indaba), Laurens van den Acker (Renault) en Wendy Plomp (Dutch Invertuals) waren de ambassadeurs van DDW18. Gezamenlijk hebben zij hun netwerk ingezet om verbindingen te leggen, gefungeerd als klankbord voor deelnemers en bezoekers en speciale activiteiten geïnitieerd tijdens de week.

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!