Merk Brabant' kost provincie jaarlijks 5 ton
- 20 mrt., 2012
- Financieel & Juridisch
- Bron: Brabants Dagblad
Region branding is op Europees en mondiaal niveau een serieuze business. De provincie Brabant trekt hier jaarlijks veel geld voor uit.
Tussen stands van Peru, Ethiopië en de Russische regio Bashkortostan stond eerder deze maand in Beursgebouw Eindhoven een uitstalling met vertrouwde rood- witte blokjes. Op de Nation Branding & Investment Expo, stelde Brabant zich voor aan de wereld.
Het is onderdeel van het programma 'Merk Brabant', een campagne die de positieve kanten van de provincie moet benadrukken. 'Brabant: Europe's heart of smart solutions', is de leus.
Dit is het echte werk, als het om citymarketing of – in dit geval – region branding gaat. "Brabant concurreert in Europa met drie andere regio's op het gebied van hoogwaardige technologie: Beieren, Ile-de-France en Stockholm. Wij moeten zorgen dat onze bedrijven genoeg hoogopgeleid personeel binnenhalen. Voor individuele bedrijven en steden is het moeilijk om een vuist te maken. Samen kunnen we meer."
Meer informatie over Provincie Noord-Brabant :
Bekijk het complete instantieprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!