MVO-aanbiedingsprijs
- 8 okt., 2010
- Innovatie & MVO
- Bron: Kamer van Koophandel
Omdat weinig ondernemers ervaring hebben met MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen) hebben KvK en COS een symbolische prijs in het leven geroepen: de Gouden Appel.
Uit recent onderzoek van de Kamer van Koophandel blijkt dat weinig ondernemers ervaring hebben met MVO (Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen). En velen van hen zijn niet van plan hier op korte termijn iets aan te doen. Bij veel ondernemers roept MVO bovendien negatieve associaties op, zoals: extra regels en vereisten, niet iets voor kleine ondernemers en geitenwollensokkensfeer.
De Kamer van Koophandel wil ondernemers graag bewust maken van de voordelen van MVO. Want die zijn legio. MVO biedt marktkansen, kan leiden tot nieuwe producten en diensten en tot kostenreductie. Om nog beter over het voetlicht te brengen waarom MVO belangrijk is, is samenwerking gezocht met het COS.
De Gouden Appel
Inmiddels hebben KvK en COS de Gouden Appel in het leven geroepen. Deze symbolische prijs gaat naar bedrijven die werken aan MVO en kunnen laten zien wat daar de resultaten van zijn. De prijs bestaat uit een oorkonde en biologische appeltaart voor het personeel.