Noord-Brabant wil provincie op de kaart zetten als internationale designbestemming

De provincie Noord-Brabant kent dit jaar een subsidie van ruim €78.650 toe aan VisitBrabant, de marketingorganisatie van de Brabantse vrijetijdssector, met als doel om Brabant op de kaart te zetten als designbestemming.

Noord-Brabant wil provincie op de kaart zetten als internationale designbestemming

Eerder investeerde de provincie, samen met de B5 gemeenten, al in VisitBrabant met de voorbereiding van het themajaar 2017: 'Mondriaan tot Dutch Design'. Dit themajaar trok 78.000 extra (inter)nationale bezoekers naar Brabant, die in totaal ruim € 15,4 miljoen besteedden.

Brabant als internationale designbestemming

In de periode van medio 2018 tot en met medio 2019 neemt VisitBrabant design op als thema in haar on- en offline marketingstrategie, consumentgerichte marketingactiviteiten en persbewerking. De provincie Noord-Brabant wil hier structureel van profiteren door bekendheid bij de pers te creëren, het aantal bezoekers aan de regio nog verder te vergroten, Brabant te positioneren als (inter-)nationale designbestemming en het bezoek aan Design in Brabant het gehele jaar door te stimuleren. Om dit laatste te realiseren heeft Kunstloc Brabant  (voorheen bkkc) de opdracht gekregen om samen met de sector een jaarkalender design te ontwikkelen.

Meer informatie over Provincie Noord-Brabant :

Bekijk het complete instantieprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!