Student Companies presenteren bedrijf in Tilburg
- 15 jan., 2014
- Onderwijs & Training
- Bron: Stichting Jong Ondernemen
Vrijdag 17 januari vindt de company launch van Stichting Jong Ondernemen in Noord-Brabant plaats bij de gemeente Tilburg.
Tijdens deze bijeenkomst presenteren de Student Companies van scholen uit onder meer Tilburg, Boxtel en Eindhoven in maximaal twee minuten hun bedrijf en/of product. Zo presenteert de studentonderneming DutchProof haar waterdichte sjaal en capuchon in één en Mini Cleaner haar product om brilglazen en telefoonschermen schoon te maken. Mirjam Sterk, Ambassadeur Aanpak Jeugdwerkloosheid en voormalig Tweede Kamerlid van het CDA, is een van de sprekers en juryleden bij de company launch Noord-Brabant.
Mirjam Sterk
Mirjam Sterk spreekt tijdens de company launch over het nut en de noodzaak van ondernemen. Ondernemendheid wordt steeds belangrijker, zeker onder jongeren. Daarnaast gaat Sterk in op de kansen voor jongeren om te gaan ondernemen en wat hiervoor nodig is.
Company Launch
De company launch is een initiatief van Jong Ondernemen, de stichting die ondernemerschap onder jongeren bevordert. Zij laten leerlingen en studenten op jonge leeftijd kennismaken met ondernemerschap door hen zélf een bedrijf op te laten starten. De company launch is een vast onderdeel van de programma’s van de stichting op het MBO en HBO. In totaal vinden er acht regionale launches plaats door heel het land.
Over Stichting Jong Ondernemen
Jong Ondernemen is een ondernemende stichting die het mogelijk maakt dat jongeren tijdens hun opleiding gaan ondernemen. Jong Ondernemen vindt dat je ondernemerschap niet (alleen) in theorie kunt leren, maar het vooral moet DOEN. De stichting streeft een substantiële bijdrage na voor een betere economische toekomst van Nederland. Deze toekomst valt of staat met de mate van ondernemerschap van de jongeren van nu. Dat doet Jong Ondernemen door programma’s te ontwikkelen waarin de nadruk ligt op ‘learning by doing’.