Twente: Get Connected
- 6 okt., 2010
- Regionale ontwikkeling
- Bron: Regio Twente
De Stichting regiobranding Twente houdt zich bezig met de positionering van Twente als innovatieve, ondernemende kennisregio, zowel nationaal en internationaal.
Sinds 1 oktober 2010 vinden de activiteiten om die eenduidige positionering te bewerkstelligen plaats onder de vlag van de nieuwe stichting. Het stichtingsbestuur bestaat uit Eric Nijkamp (voorzitter), hij vertegenwoordigt de ondernemers, Wim Boomkamp, bestuurslid namens de kennis- en onderwijsinstellingen en Karel Loohuis namens de overheid. De installatie van het bestuur was een goed moment om de nieuwe vlag, samen met de betrokken partijen van het eerste uur[1], officieel in top te laten gaan.
De regiobranding is een initiatief van Regio Twente, VNO-NCW en Kamer van Koophandel en wordt ook breed gedragen door het Twentse bedrijfsleven, kennisinstellingen en koepelorganisaties. De branding moet uiteindelijk een bijdrage leveren aan het versterken van de sociaaleconomische structuur en is een belangrijk middel om ondernemers, starters, studenten en werknemers te interesseren en/of te behouden voor Twente.
Dit voorjaar was de ‘kick-off’ van de regiobranding Twente en is het nieuwe beeldmerk van Twente aan het publiek gepresenteerd. De huidige beeldvorming van Twente laat te wensen over. Tot op heden is de visuele- en mentale merkidentiteit van het merk Twente niet bepaald. Er worden verschillende vormen en varianten gebruikt van het Twentse Ros als 'wapen' van Twente. Eén van de redenen hiervoor is dat er geen organisatie in Twente verantwoordelijk was voor het merk Twente. Vanaf heden is dat één van de taken van de stichting regiobranding. Ook is het nieuwe Twente-logo ondermeer te zien op twee auto’s die zijn aangeboden door directeur Koopman van Autogroep Huiskes Kokkeler.
Twente campagne
De merkfilosofie van Twente is duidelijk meer dan alleen het uitzenden van een mooi verhaal en beeld van Twente. Twente, get connected. zet nadrukkelijk in op het realiseren van daadwerkelijke connecties tussen diverse sectoren van de samenleving. Met de nieuwe Twente campagne ‘Twente, get connected.’ presenteert de stichting Twente als gedachtegoed waar men zich om verschillende redenen toe aangetrokken voelt door mensen en innovaties te verbinden.
Dit najaar gaat de Twente portal online. Hierop vindt u ondernemende Twentenaren die het verschil maken, door hun ondernemerszin, vanuit hun hart, met lef en ambitie. Twente is meer dan een geografisch te duiden regio. In Twente wonen en werken vele ondernemende toptalenten, er zijn verschillende kennisnetwerken en uit Twente komen innovaties van wereldklasse:
Twente maakt het verschil. Hoogste tijd om dit breed kenbaar te maken aan de rest van Nederland, maar uiteraard ook internationaal
Twentenaren connecties te laten maken die leiden tot meer:
zakelijk verkeer;
toestroom van personeel;
behoud van afgestudeerden;
vestiging van bedrijven in Twente.
Meer informatie over Regio Twente:
Bekijk het complete instantieprofiel