Een korte introductie tot marketing: wat is de kracht ervan?

  • Zakelijke dienstverlening

Ieder bedrijf en iedere zelfstandige ondernemer streeft ernaar. Opvallend aanwezig zijn en herinnerd blijven. Dat is nu net de kracht van marketing. Mooie marketing maakt dat jij opvalt en herinnert blijft.

Een korte introductie tot marketing: wat is de kracht ervan?

Dat niet alleen, marketing zorgt ook dat je klanten lokt, bindt en engaged. Maar wat maakt marketing toch zo'n mooi vak?

Marketing is creatief

Marketing lijkt eentonig en monotoon, maar het tegendeel is waar. Marketing is breed, gevarieerd en creatief. Het is grofweg in tweeën te splitsen:

Er zijn tal van marketingmiddelen en nog meer bijzondere krachtige mixen hiervan te maken. Nee, marketing heeft niet alleen maar te maken met harde verkoop en dwingend overtuigen. Denk aan KLM of Hema. We houden juist zoveel van deze bedrijven door de sterke identiteit en hun krachtige marketing.

Help! Crisis!

Juist in tijden van crisis mag er niet geschort worden op marketing. In de zin van: actief op zoek gaan naar nieuwe klanten. Dat betekent zorgen voor een sterke aanwezigheid, zowel online als offline. Vervolgens zorgen dat je klanten overtuigt, bindt en bij je terug blijven komen. Dat vergroot de levensvatbaarheid van de organisatie. Ook in tijden van crisis. Marketing materialen kun je bij bedrijven als Reclameland personaliseren en bedrukken.

Doe het beter dan je concurrenten

De hele wereld is je potentiële klant . Er zijn overal mensen die koper kunnen zijn. Belangrijk is: hoe zorg je dat die koper naar jou gaat en niet naar de concurrent? Onderscheiden is het toverwoord. Maak jouw unieke voordelen bekend en maak de identiteit van jouw bedrijf zichtbaar, tastbaar en voelbaar. Consumenten houden niet van eenheidsworst, maar van unieke herkenbare organisaties. Niet voor niks werken de topmerken Coca Cola, Google en Apple op de markt zo goed. Het kaf van het koren scheiden is het doel van marketing.

Kortom, zonder goede inzet van een marketingmix is de kans op succes gering. Ga een visitekaartje drukken, maak brochures, zorg voor een gebruiksvriendelijke website en wees actief op social media. Wat je ook doet, doe het goed en maakt dat het past bij wie jij bent, wat je uitstraalt en wat je wilt bereiken.

RTP Elektrotechniek - Kleine klus, snel geregeld RTP Elektrotechniek

Zekerheid voor alles