Het bedrijfsevent: combinatie van werk en plezier
- 31 jan., 2017
- Zakelijke dienstverlening
Een bedrijfsevent is één van die dagen waarbij de zeldzame combinatie van werk en plezier volledig tot uiting komt. Het gros van de werknemers bekijkt een dergelijk event toch een beetje als een vrije dag en geniet van het aangeboden drank en eten.
Een bedrijfsevent is vooral ook een zakelijke aangelegenheid die heel wat kansen biedt om zaken te doen. Het spreekt dan ook voor zich dat de aankleding en organisatie van een dergelijk event van groot belang is.
Waarom de aankleding telt
Heb je het ooit al eens zelf meegemaakt? Uitgenodigd worden op een bedrijfsevent waar er werkelijk niets feestelijks te zien is? Het logische gevolg van het vergeten correct aankleden van een dergelijk gebeuren is dat je al snel vergeet niet echt aan het werk te zijn. Vergeet die ongedwongen sfeer dat eigenlijk de kern is van het zakendoen. En op een nog dieper niveau dan dat: wil jij zaken doen met een bedrijf dat zijn eigen event niet eens aantrekkelijk kan maken? Wil jij werken voor een bedrijf dat nalaat dat te doen? Natuurlijk niet en dat is dan ook exact de reden waarom de correcte aankleding van een bedrijfsevent een niet te onderschatten uitdaging is.
Het begint bij de rode loper
Een eerste indruk van een zaak of een feestje is net hetzelfde als de eerste indruk van een persoon: het blijft wel even hangen en wordt vaker wel dan niet bevestigd. Zorg er dan ook voor dat al bij de entree een feestelijke sfeer hoogtij viert, het duidelijk wordt dat dit een feest met klasse is. Een leuke manier om dat voor elkaar te krijgen is het gebruik van een rode loper bij de ingang. Iedere gast voelt zich meteen welkom, iedere gast voelt zich meteen een echte filmster. De rode loper is voor belangrijke mensen en je geeft zo meteen weer dat jouw gasten van belang zijn. Wat doe je binnen dan? Dat hangt natuurlijk af van de zaal, het type bedrijf en de beschikbare middelen. Maar die entree? Een goed begin is het halve werk.