Het Nieuwe Leren: hype of ‘oude wijn’?
- 20 sep., 2011
- Onderwijs & Training
Het Nieuwe Leren, Het Nieuwe Werken, Versie 2.0. Tegenwoordig lijkt alles nieuw. Maar is dat ook zo? Sommige vormen zijn inderdaad nieuw, andere vormen is oude wijn in nieuwe zakken.
Volwassenen educatie
Wat is Het Nieuwe Leren? Volgens wikipedia is Het Nieuwe Leren een Nederlands onderwijsconcept waarbij van leerlingen wordt gevraagd zelf verantwoordelijk te leren, samen met anderen. Het was onvermijdelijk dat deze onderwijsvernieuwing in het MBO/HBO overgeslagen is naar volwassenen-educatie.
Bij volwassenen-educatie is de grootste ergernis dat het geleerde onder druk van ‘de waan van de dag’ al snel weer vergeten is na een training. Echte ontwikkeling blijft dan uit. En juist daar pakt Het Nieuwe Leren de draad op.
Het Nieuwe Leren combineert de traditionele klassikale bijeenkomsten met thuis of op het werk verder leren middels online lespakketten. Deelnemers kunnen leerervaringen delen met een groep medecursisten. Ook is er een e-coach aanwezig die hen, middels e-mail, telefoon of webcam, met raad en daad terzijde staat. De deelnemers worden op deze manier begeleid bij de implementatie van het geleerde in de bedrijfspraktijk.
Blended Learning
Het Nieuwe Leren is het meest herkenbaar als Blended Learning, gemixt leren. Bij DCenC is dit meer dan e-learning omdat bij Blended Learning de klassikale bijeenkomsten nog steeds blijven bestaan. Maar men wordt na de klassikale bijeenkomsten niet aan zijn ‘lot overgelaten’ bij het toepassen van het geleerde in de dagelijkse praktijk. Aan deze mix herkent u Het Nieuwe Leren.
Het is een uitkomst voor drukke mensen die ‘per direct’ kennis op willen doen en meteen met een training willen starten, zelfs wanneer ze in het buitenland verblijven. Ook is het nu gemakkelijker om bepaalde groepen werknemers bij te scholen op één bepaald onderwerp.
Meer informatie over DINGERDIS CUSTOMER CARE:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!