Hoe blijft uw boodschap hangen?
- 30 mei, 2016
- Zakelijke dienstverlening
Door uw boodschap op een originele manier onder de aandacht te brengen blijft deze vaak beter in het geheugen hangen van uw doelgroep. Maar hoe zorg je er nou voor dat je tot een goede reclame-uiting komt?
Om tot goed promotioneel drukwerk te komen is het verstandig om onderstaand stappenplan te doorlopen.
Let op! Tips:
- Bedenk hoe u de aandacht op een originele manier wilt trekken
Met welke marketingactie wilt u de aandacht trekken? Wat houdt de actie in? Hoe lang loopt de actie? - Bepaal het onderwerp
Welke onderwerpen moeten aan de orde komen? Wat is de kern van de boodschap? Selecteer op hoofd- en bijzaken. - Bepaal het doel
Welke boodschap wilt u communiceren? Welke actie moet uiting opleveren? - Bepaal de doelgroep
Voor wie is de boodschap, dit moet aansluiten bij de achtergrond van uw doelgroep, zoals cultuur, voorkennis, leeftijd, etc. Houd rekening met hetgeen uw doelgroep al weet. - Stel een duidelijk briefing op om tot een goed ontwerp te komen
Verwerk daarin bovenstaande onderwerpen. Wees concreet en expliciet in hoe u de uitwerking wilt zien. Houd altijd rekening met de drukspecificaties en zorg dat u over een drukgerede pdf beschikt. - Onderstaande vragen helpen u bij het drukken van uw reclameuiting:
- Hoe groot is de gewenste oplage?
- Welke uitstraling en afwerking is wenselijk, denk aan papiersoort, gelamineerd, dispersielak, etc.?
- Indien verzending aan de orde is, hoe gaat u de reclame-uiting versturen en met welke verzender?
- Met welke levertijd heeft u gerekend, zodat het aansluit op de actieperiode? - Na het ontwerpen van uw drukwerk is het aan te raden om een proefdruk te maken.
Met een proefdruk constateert u misschien fouten die u op het beeldscherm niet had opgemerkt. Let op dat de kleuren op het beeldscherm en de afdruk van elkaar kunnen verschillen.
Vorm
Door te kiezen voor een originele en opvallende vorm blijft uw boodschap zeker hangen. Zo zijn bedrukte deurhangers een ideaal middel om uw boodschap op een originele manier onder de aandacht te brengen. Naast het gebruik in de horeca is de deurhanger als informatiedrager ook toepasbaar voor promoties of ludieke marketingacties. Bijvoorbeeld aan een kapstok, ballon, auto, fiets of koffiepot.
Bedenk van tevoren waar en hoeveel deurhangers u wilt laten drukken, zodat u weet welke kosten u maakt en welke specificaties meegenomen moeten worden bij het ontwerp.
Eenvoudig en snel bestellen?
Kijk op www.premere.nl/Deurhangers en gebruik de 10% kortingscode:
E-Tips06
Na het doorlopen van de bestelprocedure worden de levertijden en kosten om uw deurhangers te drukken weergegeven. Uiteraard kunt u met vragen of een vrijblijvende offerte ook contact opnemen met De Groot Drukkerij: 0183 - 58 33 33
Meer informatie over GROOT GROOTSGEDRUKT.NL, DE:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel