Hoe pak je het promoten van je bedrijf aan?
- 16 jun., 2017
- Zakelijke dienstverlening
Je kunt een fantastisch product hebben ontwikkeld of een zeer bijzondere en goede dienst leveren, als de mensen je bedrijf of product/dienst niet kennen, zal dat weinig effect hebben.
Het staat als een paal boven water dat het ontzettend belangrijk is om je bedrijf te promoten. Maar hoe doe je dat eigenlijk? Kun je dat vooral het beste online doen of is offline ook nog steeds een erg sterke manier?
Bedenk een plan
Wanneer het gaat om de promotie van je bedrijf is het belangrijk om een goed plan op te stellen. Begin niet zomaar lukraak met dure advertenties plaatsen of promotiemateriaal te bestellen, maar denk eerst goed na over wat je wil. Wie is de doelgroep van jouw bedrijf en op welke manier kun je deze doelgroep het beste bereiken? Pas als je antwoord hebt op deze vragen kun je bijvoorbeeld mooie folders drukken of je bedrijf gaan promotien via social media kanalen. Bedenk dit plan het liefst met meerdere mensen en zet het ook op papier. Stel ook doelstellingen op voor je promotie. Wat wil je er specifiek mee bereiken en hoe ga je dat doen?
Online of offline
In onze tijd gaat vrijwel alles digitaal en online. Wanneer je jouw bedrijf dus wil promoten kun je de online wereld eigenlijk niet negeren. Dat betekent echter niet dat je de promotie alleen via online kanalen moet doen. Er kleven namelijk ook behoorlijk wat nadelen aan online promotie. Mensen scannen online nog meer en lezen dan ook eenvoudig over je reclame of promotie heen of ze slaan het simpelweg niet op in hun hersenen. Laat folders drukken en de degenen die deze folder onder ogen krijgen, zullen de boodschap daarin veel beter onthouden. Online zijn er diverse partijen die hierbij kunnen helpen, bijvoorbeeld drukland.nl.
Vooral als je zorgt dat je opvalt door bijzondere afbeeldingen en opvallende zinnen. Het fijne is dat online promotie offline niet uitsluit en andersom. Het meest effectief is dan ook als je een mix van middelen inzet om je bedrijf te promoten. Bijvoorbeeld social media kanalen die goed bijgehouden worden en online reclame maken ook gewoon nog folders drukken en zorgen dat deze bij je doelgroep terecht komen.
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!