Opvallen tijdens een beurs: zo doe je dat

  • Zakelijke dienstverlening

Sta jij binnenkort met jouw bedrijf op een beurs? Dan vind je in dit artikel een aantal tips om jouw stand te laten opvallen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen en afhankelijk van het soort beurs waar jij heen gaat, kun jij deze tips toepassen.

Opvallen tijdens een beurs: zo doe je dat

Een banner maken voor jouw stand

Een van de makkelijkste manieren om op te vallen op een beurs is door te kiezen voor een banner maken. Zorg er altijd voor dat je bedrijfsnaam en -logo goed zichtbaar is en dat je gaat voor een opvallend design dat past bij jouw bedrijf. Op een beurs zul je veel potentiële klanten ontmoeten. Het is dus noodzakelijk om een goede eerste indruk te maken. Met de juiste banner stoppen de potentiële klanten bij jouw stand.

Val op met je kleding

Een van de meest gemaakte fouten op een beurs is het hebben van een goed aangeklede stand, maar vervolgens te vergeten dat jijzelf ook zichtbaar moet zijn. Als jij net buiten je stand staat en je draagt geen kenmerkende kleding, dan is het mogelijk dat jouw potentiële klanten je niet herkennen. Je kunt dit voorkomen door ten eerste altijd proactief op bezoekers af te stappen en daarnaast door bijvoorbeeld een (zelf) bedrukte polo te dragen waar potentiële klanten jou makkelijk aan kunnen herkennen.

Promotiemateriaal dat werkt

Voordat je naar de beurs gaat, is het belangrijk om jezelf een doel te stellen. Wat wil jij op de beurs bereiken? Wil je bepaalde producten verkopen of een X aantal potentiële klanten inschrijven voor jouw nieuwsbrief? Nadat je jouw doel bepaald hebt, is het tijd om jouw promotiemateriaal te ontwerpen en te drukken. Het beste is om dit bij een partij te doen, waarbij je alle materialen die je nodig hebt, kunt laten bedrukken. Let daarbij ook op leveringstijden et cetera zodat je alles op tijd binnen hebt. Op deze manier zal jij straks succesvol op de beurs staan!

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!