Tijd en moeite besparen met je bedrijf? Dat doe je zo
- 23 dec., 2020
- Arbeidsmarkt
Als je een eigen onderneming hebt, moet je rekening houden met een flink aantal zaken. Je houdt je misschien bezig met taken waar je je liever niet mee bezighoudt. Je kunt tenslotte je eigen tijd hard gebruiken. Dit geldt vaak ook voor de urenregistratie binnen een bedrijf.
Voor zowel werknemers als werkgevers is dit geen favoriete bezigheid. Voor werkgevers zijn vaak ook de projectplanning, werkroosters en facturatie tijdrovende taken. Wij vertellen je in dit artikel hoe je als bedrijf tijd en moeite kunt besparen met dit soort taken.
Urenregistratie
Je kent het als werkgever vast wel: er is een papieren werkbon kwijt. Dat is natuurlijk allesbehalve fijn, want het zoeken naar een werkbon kost je ook weer veel tijd. En dan is het nog maar de vraag of je deze daadwerkelijk nog terugvindt. Om dit te voorkomen, kan een digitale urenregistratie handig zijn. Wanneer je als werkgever kiest voor een digitale urenregistratie, hoef je niet bang te zijn dat je werkbonnen kwijtraken, want alles staat netjes genoteerd. De tijd die je dus normaal gesproken bezig bent met het verwerken van papieren werkbonnen, kun je door gebruik te maken van een digitale urenregistratie dus veel productiever besteden. Om digitale urenregistratie te realiseren, is het goed om gebruik te maken van een urenregistratie app.
Nu hoor ik je denken: hoe werkt dit dan precies? Dat zit zo: eigenlijk gaat de urenregistratie voor iedere werknemer van je bedrijf automatisch. Vanuit de werkbon worden deze automatisch in de uurstaat ingevoerd. Dit betekent dan ook dat het niet handmatig bij moet worden gehouden, en je veel minder tijd kwijt bent aan controle. Alleen de indirecte uren die apart worden ingevoerd in de uurstaat, dien je als werkgever te controleren. Al met al scheelt dit je dus een hoop tijd of moeite, dus zeker het proberen waard als jij je kostbare tijd liever aan andere belangrijke taken besteedt.
Andere randzaken
Niet alleen op je tijdsregistratie kan je veel moeite en tijd besparen door te kiezen voor een digitale mogelijkheid, dit geldt ook voor andere randzaken. Aan welke randzaken je kunt denken? Nou, bijvoorbeeld aan projectplanning, werkroosters en facturatie. Dit zijn taken die je vaak als werkgever moet regelen, maar in veel gevallen toch meer tijd en moeite kosten dan je had gehoopt. Maar tegenwoordig kan het ook wat betreft deze taken een stuk makkelijker. Er zijn talloze mogelijkheden voor software die jou hierbij kunnen helpen, en allemaal als doel hebben om het jou als werkgever zo makkelijk mogelijk te maken. Als werkgever heb je tenslotte vast belangrijkere dingen aan je hoofd dan het regelen van dit soort randzaken. Door deze taken uit te besteden, heb je zelf meer tijd over voor andere belangrijke taken.
Aangezien niet iedere werkgever goed is in het gebruik van software, is het vaak zo dat de functionaliteiten van deze software heel simpel worden gemaakt. Zo wordt het voor iedereen toegankelijk en kun je op een snelle en makkelijke manier taken binnen je bedrijf regelen zonder er al te veel moeite voor te doen.