Zonder ervaring een webshop beginnen: dit CMS-systeem is daar ideaal voor
- 30 jan., 2020
- Zakelijke dienstverlening
Er zijn steeds meer starters die zonder ervaring een webshop beginnen. Of ondernemers die een webwinkel starten naast het fysieke verkooppunt. Wie zonder ervaring begint met een webshop heeft baat bij een goed CMS (Content Management Systeem).
Dat is namelijk de plek waar het achter de schermen van de webshop allemaal gebeurt. Bijvoorbeeld het toevoegen van producten en bekijken hoeveel bezoekers er zijn geweest. Er is een CMS-systeem dat in het bijzonder ook geschikt is voor beginners. Dat is het Shopify platform dat wereldwijd bekend is en in Nederland snel in populariteit toeneemt.
Als beginner professionele webwinkel maken
Shopify biedt een ideaal e-commerce platform om als beginner een professionele webwinkel te maken en te onderhouden. Het CMS van dit platform is het gebruiksvriendelijke en laagdrempelige systeem achter je webshop. Kennis van HTML is bijvoorbeeld niet nodig om de webwinkel te vullen met producten, categorieën, prijzen en afbeeldingen. Het aanpassen van de inhoud is al even gemakkelijk.
Webwinkel bouwen en koppelingen maken
Je begint met het uitkiezen van een thema en daar zijn gratis en betaalde opties voor. Er is keuze uit ruim zeventig thema´s. Het design is vervolgens naar eigen voorkeur aan te passen. Bijvoorbeeld door een andere kleur te kiezen of een ander lettertype. De thema´s zijn responsief en dus ook afgestemd op mobiel gebruik. Het CMS biedt eveneens het gemak om betaalkoppelingen toe te voegen. Er is keuze uit meer dan honderd opties en iDeal, creditcard en Afterpay maken daar deel vanuit.
Groei van online verkopen
Het CMS van je webwinkel biedt interessante mogelijkheden om de verkoop te doen toenemen. De groei van online verkopen Shopify is te realiseren door gebruik te maken van de verkoopinformatie. Die is terug te vinden in het dashboard. Zo is het mogelijk om een compleet beeld te krijgen als het gaat om het aantal bestellingen. Of in het aantal bezoekers en het aantal verkopen. Deze informatie is weer te gebruiken voor marketingdoeleinden. Bovendien is het productaanbod af te stemmen op de gegevens die via CMS tot je beschikking staan. Het is verder ook handig om te weten dat de complete voorraad altijd actueel is. Er is namelijk sprake van een synchronisatie tussen de verkoopkanalen, zodat de voorraad altijd up to date is.
Eenvoudige marketing toepassen
Het CMS van Shopify is om nog meer redenen het ideale systeem voor beginnende webwinkels. Er is namelijk sprake van ingebouwde functies die betrekking hebben op SEO. Dat is belangrijk om bezoekers via Google of een andere zoekmachine naar je webwinkel te laten komen. Daarnaast biedt Shopify als extra gratis educatie en geautomatiseerde marketing aan.
Simpel verzendkosten integreren
Het is heel eenvoudig om in het CMS van Shopify verzendkosten te integreren. Dan is het niet nodig om voor elke verzending de verzendkosten te berekenen. De integratie van verzendkosten is beschikbaar van alle bekende vervoersbedrijven. Bijvoorbeeld PostNL.
Het is mogelijk om vrijblijvend en kosteloos kennis te maken met het CMS van Shopify. Er is een gratis proefperiode van veertien dagen beschikbaar.