Citymarketing en projecten ‘sH
- 30 nov., 2015
- Toerisme & Recreatie
Citymarketing krijgt een steeds prominentere rol binnen het beleid van gemeenten. Het wordt ingezet om ervoor te zorgen dat alle inwoners, ondernemers, bedrijven en maatschappelijke instellingen zich als één geheel naar buiten profileren.
VVV Noordoost-Brabant is in samenwerking met partner gemeente ’s-Hertogenbosch in 2014 gestart met een nieuw digitaal platform waarbij de merkstrategie leidend is: www.bezoekdenbosch.nl. Middels dit platform wordt ’s-Hertogenbosch op één overzichtelijke plek gepresenteerd, en worden op deze manier bezoekers, inwoners en ondernemers verbonden en betrokken. Gastvrij is hierbij het sleutelwoord, waarbij VVV Noordoost-Brabant middels diverse projecten de stad ’s-Hertogenbosch in 2015 en de komende jaren weet te profileren als een gastvrije stad.
Bezoekerswebsite vvvdenbosch.nl
De nieuwe bezoekerswebsite verbindt en betrekt Bossche ondernemers, stakeholders en partners op een vernieuwend platform. De bezoekerswebsite is gericht op het beleven, ervaren en ontdekken van de stad, en tevens merk, ’s-Hertogenbosch. Het doel van de bezoekerswebsite is om bezoekers en inwoners optimaal te inspireren. Door dynamische bereikbaarheidsinformatie te integreren, wordt ’s-Hertogenbosch als gastvrije en goed bereikbare stad gepositioneerd. Meer info over de bezoekerswebsite is te vinden in het interview met Maarten van den Broek, Manager Marketing en Brandmanagement bij VVV Noordoost-Brabant.
Campagne Gastvrij ‘sH
Naast de bezoekerswebsite ‘sH is een van de onderdelen van de citymarketingstrategie de campagne ‘Gastvrij ’s-Hertogenbosch’. De stad is eerder al vier keer uitgeroepen tot ‘Meest Gastvrije Stad van Nederland’, en in 2015 wordt dit nog eens extra benadrukt met de campagne Gastvrij ’s-Hertogenbosch; een samenwerking tussen gemeente ’s-Hertogenbosch, VVV Noordoost-Brabant en een aantal betrokken partners uit de stad.
Het gehele jaar wordt de stad belicht aan de hand van acht verschillende thema’s die allen “gastvrijheid” als rode draad hebben. Enkele thema’s die centraal hebben gestaan voor de campagne zijn: Theaterfestival Boulevard, Start Cultureel Seizoen, Taste XL en Jheronimus Bosch500. Daarnaast is aan elk thema een amBOSCHadeur gekoppeld: een bekend gezicht uit ’s-Hertogenbosch. Het doel van de campagne is om de sterke punten van de stad te promoten: een dynamische stad in een cultuurhistorische setting met een bijzondere bourgondische cultuur.
Project Vrijwilligers
Tot slot is er een project Vrijwilligers gestart in het kader van hospitalitymanagement, waarbij de focus op het naderende Bosch500 jaar ligt. In 2016 staat ’s-Hertogenbosch helemaal in het teken van de 500e sterfdag van Jheronimus Bosch. Er vinden vele activiteiten plaats en er wordt een grote toestroom van (onder andere buitenlandse) gasten verwacht. Als meest gastvrije stad van Nederland, wil ’s-Hertogenbosch dat alle bezoekers zich vanaf het eerste moment welkom voelen. De inzet van gastheren en –vrouwen speelt hierbij een belangrijke rol.
VVV Noordoost-Brabant heeft zich de afgelopen periode hard ingezet om bijna 300 gastheren en –vrouwen te werven. Alle vrijwilligers zijn getraind in gastvrijheid en Jeroen Bosch en zijn klaargestoomd om de grote toestroom bezoekers tijdens het Bosch500 jaar gastvrij te ontvangen. Inmiddels zijn er voldoende vrijwilligers, maar geïnteresseerden kunnen zich uiteraard aanmelden via www.welkomthuisjeroen.nl.
Meer informatie over VVV Noordoost-Brabant:
Bekijk het complete instantieprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!