Hoofdrol voor Brabantse locals in campagne Brabant is Open 2019
- 29 apr., 2019
- Toerisme & Recreatie
Tijdens het netwerkevent van VisitBrabant, is afgelopen week Brabant is Open 2019 gelanceerd. Binnen deze campagne werken meer dan 30 Brabantse partijen samen om de provincie (inter)nationaal op de kaart te zetten. Dit jaar speelt de Brabander een prominente rol.
Brabant is Open duidt de typisch Brabantse mentaliteit en gastvrijheid, en daarmee het karakter van de Brabanders. Zij zetten het beste van Brabant op de kaart en laten zien dat in Brabant de deuren altijd open zijn; voor (inter)nationale bezoekers, studenten en expats.
Do as the locals do
Brabanders weten precies wat op ieders shortlist móet staan tijdens een bezoek aan Brabant. Een hoofdrol dus voor locals in de campagne. In inspirerende video’s delen zij hun favoriete plek in Brabant en roepen iedereen op hetzelfde te doen. Tot nu toe stroomden al meer dan 1000 tips binnen! Deze local tips – van culturele hotspots en must-sees tot favoriete restaurants en praktische tips voor een ultiem verblijf in Brabant – worden gebundeld in toplijsten waarmee VisitBrabant potentiele bezoekers in Nederland, België en Duitsland inspireren tot een shortstay in Brabant.
Unieke influencer strategie
Net zoals voorgaande jaren worden de meest iconische plekken van Brabant ook bezocht door influencers; zorgvuldig geselecteerde (inter)nationale bloggers, instagrammers en andere contentmakers bezoeken dit jaar twee keer in teams Brabant. Elk team stelt zélf hun twee shortstays samen, gebaseerd op local tips en iconische highlights. VisitBrabant voorziet de teams daarnaast van allerlei tips voor hun ultieme shorstay-beleving. Zij delen hun ervaringen live en inspireren hun achterban met verhalen, video’s en foto’s over Brabant via (social)media en andere platformen met hashtag #BrabantisOpen
Grootschalige samenwerking
Bergen op Zoom, Breda, Eindhoven, Helmond, Heusden, ’s-Hertogenbosch, Tilburg, Beekse Bergen, Efteling, Van Gogh Brabant, Provincie Noord-Brabant en VisitBrabant werken samen aan een nog grotere bekendheid van onze highlights in Nederland, België en Duitsland, dit jaar met de focus op Duitsland. Ook het thema FOOD is volledig geïntegreerd in de campagne; goed eten is immers onlosmakelijk verbonden met een shortstay in Brabant.
Meer informatie over VisitBrabant:
Bekijk het complete instantieprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!