Cross Media Innovation Center
- 8 mei, 2012
- Innovatie & MVO
Innovatieproject waarin onderwijs, overheid en bedrijfsleven samenwerken aan de innovatiekracht van de veelbelovende student.
Het Cross Media Innovation Center is een 'omgeving' waarin veelbelovende studenten, kansrijke starters en succesvolle jonge bedrijven (samen) werken aan innovatieve producten en diensten. Deze 'omgeving' is gesitueerd in het Media Centrum in het hart van de Cross Media industrie, tussen toonaangevende bedrijven en op het knooppunt van het “state of the art” data/communicatie netwerk van het Media Park in Hilversum.
Het Cross Media Innovation Center is een samenwerkingsverband tussen de Hogeschool INHOLLAND, de Hogeschool Utrecht, Syntens, Media Academie, TCN Property Projects en het iMMovator Cross Media Network. Deze samenstelling staat borg voor een cultuur waarin kennis en deskundigheid, theorie en praktijk als van nature bij elkaar komen.
Deze unieke formule mobiliseert en stimuleert de innovatiekracht in de ontwikkelingsfasen van de student naar het ondernemersschap. De thematische oriëntatie op cross media stimuleert het cross sectoraal/integraal samenwerken met verschillende competenties, disciplines en opdrachtgevers. De combinatie van en samenwerking in de drie ontwikkelingsfasen stimuleert het samenspel van enthousiasme, ervaring, kennis en professie.
De formule van het Cross Media Innovation Center omvat een proces dat de drie ontwikkelingsfasen van veelbelovende student - kansrijke starter - jonge innovatieve ondernemer aanstuurt en begeleidt. Doel hiervan is om de samenhang tussen de drie fasen zodanig te versterken dat het geheel als een krachtige innovatiemotor gaat functioneren.
Lees meer