Resultaten campagne Spring op de fiets 2018

  • Toerisme & Recreatie

De Gelderse streken hebben dit voorjaar met de campagne ‘Spring op de fiets!’ Gelderland geprofileerd als dé fietsprovincie van Nederland. Lees hier de resultaten.

Resultaten campagne Spring op de fiets 2018

De campagne

Gelderland is de nummer één fietsprovincie van Nederland! In de Kwaliteitsmonitor 2017 is Gelderland beoordeeld met maar liefst 5 sterren. Tijdens de campagne ‘Spring op de fiets’ hebben we de  (potentiële) bezoeker van de Gelderse streken geïnspireerd om onze prachtige regio´s op de fiets te ontdekken.

Resultaten:

  • Website

De centrale plek van de campagne was geldersestreken.nl/fietsen. De campagne heeft ruim 14.100 bezoekers naar deze pagina getrokken.
Op deze pagina hebben we 16 fietsroutes en 4 video’s uitgelicht. In deze video’s wordt de kijker door een lokale ambassadeur meegenomen door het prachtige natuurgebied. Hij krijgt een indruk van wat de route te bieden heeft, met handige do’s en don’ts, de te bezoeken hotspots en fijne horecatips. Deze video’s werden in totaal ruim 62.000 keer bekeken.

  • Samenwerking ANWB

De ANWB is een grote speler in de Nederlandse vrijetijdsmarkt. Fietsers zijn bij de ANWB aan het juiste adres. Al ruim 130 jaar inspireren zij fietsliefhebbers met de beste fietsroutes en nuttige informatie, tips en nieuws over fietsen en e-bikes. Gedurende de campagne hebben we crossmediaal samengewerkt met de ANWB. Zo hebben de Gelderse streken zich met een reportage van 4 pagina’s gepresenteerd in de ANWB Fietsspecial (oplage 150.000 exemplaren) en hebben de Gelderse streken een eigen pagina binnen de online omgeving van de ANWB. Er is in drie nieuwsbrieven verwezen naar deze pagina. Via de online platformen van de ANWB hebben we ruim 496.000 personen bereikt.

  • FietsActief streekgids

In samenwerking met FietsActief is een uitneembare Gelderse streken streekgids volledig in de look & feel van FietsActief, op A5 formaat, ontwikkeld. Hierin worden de Gelderse streken breed uitgelicht als fietsbestemming. In de streekgids staan vier fietsroutes en tips voor in de omgeving. De gids is meegezonden als insert in de FietsActief die is verschenen op 12 april 2018, met een oplage van 16.000 exemplaren. Er zijn 10.000 stuks verspreid in de regio’s.

  • Telegraaf VRIJ Fietsspecial

VRIJ is het lifestyle magazine van De Telegraaf. VRIJ heeft een hoge attentiewaarde en is een echt bewaarexemplaar. De Telegraaf op zaterdag bereikt 1,5 miljoen mensen die geïnteresseerd zijn in vakantie en reizen. In de Fietsspecial van VRIJ een reportage heeft over fietsen in de Gelderse streken gestaan. Deze special is verschenen op zaterdag 21 april 2018.

  • Abricampagne

Voor de campagne ‘Spring op de fiets in de Gelderse streken!’ hebben de Gelderse streken een abricampagne gevoerd op 250 locaties in de Randstad in week 18 en 19. De abricampagne telde 9.943.500 passanten. Daarnaast is er in dezelfde weken een reclame-uiting ingezet op een digitale reclamemast aan de A16. De vertoning heeft op deze locatie heeft 1.035.000 passanten per week.

  • Radio

Radio en buitenreclame vormen een sterke combinatie. Beide media realiseren een hoge contactfrequentie, waardoor de boodschap in verschillende mindsets vaak gecommuniceerd kan worden. Hierdoor wordt de merkherkenning sneller gerealiseerd dan met één medium.
Tijdens de campagne ‘Spring op de fiets in de Gelderse streken!’ hebben de Gelderse streken radiocommercials en tag-ons in op nationale en regionale zenders ingezet. Gericht op de doelgroep betrof het de zenders NPO1, NPO2 en Sky Radio en daarnaast alle dertien regionale zenders, zodat ook daar sprake was van landelijke dekking. Hiermee is een absoluut bereik van 7.484.810 personen gerealiseerd.

Bron: RBT Kan

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!