“Investeren in een informatieverstrekker als het ‘sH point is helemaal van nu”

  • Toerisme & Recreatie

In 2013 ontwikkelde VVV Noordoost-Brabant een digitaal informatiepunt: het ‘sH point. Een ‘sH point biedt op moderne wijze toeristische informatie over de stad en regio en sluit aan op het stadsmerk ’sH.

“Investeren in een informatieverstrekker als het ‘sH point is helemaal van nu”

Voor ondernemers is het ‘sH point een unieke manier om extra service te verlenen. Zo zorgt een ‘sH point voor een verhoging van gastenbinding en tipt het de gast over evenementen, recreatieve routes, bezienswaardigheden en horecagelegenheden in de wijde omgeving. Een mooie aanvulling op dat wat u uw gast vertelt!

Ervaringen

Inmiddels zijn er ‘sH Points geplaatst in vijf hotels in ’s-Hertogenbosch en omgeving. Hotel van der Valk Nuland is één van de hotels die onlangs een 'sH Point aanschafte. Dit moderne hotel is gelegen in Nuland, net buiten ’s-Hertogenbosch, en biedt veel luxe faciliteiten zoals het live cooking lunchbuffet, fitnessclub en een try-out casino. De moderne uitstraling van het ‘sH Point past perfect bij de inrichting van het hotel. “De gasten die gebruik hebben gemaakt van het sH Point zijn allemaal erg positief en vinden het leuk dat we investeren in een informatieverstrekker als deze, helemaal van nu. Het scheelt ons op drukke momenten ook tijd.”, aldus Liesbeth de Bruijn, Front Office Manager bij Hotel van der Valk Nuland.

Extra aanvulling

Ook Mövenpick Hotel ’s-Hertogenbosch en Golden Tulip Hotel Central zijn tevreden met het ‘sH Point. De reacties van de gasten zijn vol lof en het informatiepunt wordt gezien als een goede aanvulling: “Het is fijn dat gasten zelf dingen kunnen opzoeken wanneer het bijvoorbeeld druk is aan de balie”, aldus Sandra Hooijmans van Mövenpick Hotel. Mövenpick Hotel ligt net buiten het centrum van ’s-Hertogenbosch en is daarom de perfecte uitvalbasis voor zowel zakenreizigers als toeristen. Het hotel staat bekend om haar duurzame instelling (Green Globe gecertificeerd) en prachtig terras gelegen aan het water.

Het ‘sH Point kent volgens het Campanile Hotel echter ook een nadeel. De informatie die verstrekt wordt, is namelijk niet beschikbaar in het Engels. Frank Lips, manager bij Campanile, vindt dat jammer. Omdat het hotel op slechts dertig minuten van Eindhoven Airport ligt, verblijven er veel buitenlandse gasten in het hotel. “Verder is het een mooi product en zij we er erg tevreden over.”

Het Campanile hotel ligt vier kilometer verwijderd van de binnenstad van ’s-Hertogenbosch en beschikt over een restaurant met internationale keuken. De kamers in het hotel zijn van alle gemakken voorzien.

Actuele informatie

Golden Tulip Hotel Central heeft het ‘sH Point vooral aangeschaft met het idee meer actuele informatie aan haar gasten en medewerkers te kunnen geven. “Het is een goede aanvulling voor gasten die zelf mogelijkheden willen verkennen”, zegt Karin Rademaker van Hotel Central. “We zijn blij met de aanschaf.” Hotel Central is gelegen aan de Markt in hartje ’s-Hertogenbosch. Het hotel heeft een prachtige 14e eeuwse Gewelvenkelder die veelal wordt gebruikt voor zakelijke bijeenkomsten en sprankelende feesten.

Hebben de hoteliers jou geënthousiasmeerd en ben je benieuwd naar de mogelijkheden om een ‘sH point aan te schaffen? Stuur dan een e-mail naar Maarten van den Broek, afdeling Marketing & Communicatie van VVV Noordoost-Brabant, of bel (073) 613 19 10. De digitale ’sH points zijn verkrijgbaar in een staand model en een framemodel.

Meer informatie over VVV Noordoost-Brabant:

Bekijk het complete instantieprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!