KW1C-studenten winnen Adobe Creative Jam op Dutch Design Week
- 6 nov., 2017
- Onderwijs & Training
Vrijdag 27 oktober jongstleden behaalden studenten van de afdeling Media, Art & Performance de eerste én tweede plaats tijdens de Adobe Creative Jam op de Dutch Design Week in Eindhoven.
Zij bedachten het beste concept voor een app die de gevolgen van global warming kan verlichten. De studenten werden begeleid door Dorus Verwiel.
Local Farming
De eerste prijs ging naar het team dat de app Local Farming bedacht. Kleine zelfstandige houders van moestuintjes kunnen met deze app producten uit eigen tuin aanbieden. Deze kunnen dan in de eigen buurt gekocht en verkocht worden. Dat maakt het supergoedkoop, zorgt voor minder kilometers en verspilling.
Global warming
De app waarmee je effecten van Global Warming kan meten in de supermarkt, ontving de tweede prijs. Met deze app kun je snel het product scannen en de footprint van het product zien. Je ziet meteen hoe het product ‘gewaardeerd wordt’ en wat de alternatieven zijn.
Totaalplaatje
In totaal deden 12 teams mee van zes creatieve opleidingen, waaronder Sint Lucas en de Hogeschool van Vlaanderen. De jury bestond uit zeven creatieven van reclamebureaus en Adobe Nederland. Zij keken niet alleen naar het beste concept, maar ook naar de creatieve uitwerking en een passende presentatie.
Meer informatie over Koning Willem I College:
Bekijk het complete profiel