‘Onze ICT-uitgaven zijn dankzij Aragorn omlaag gegaan’
- 20 dec., 2016
- Technologie
Was ICT-manager Petro van Lierop van Televak Centers vroeger een dag per week kwijt aan ICT-beheer, dankzij de clouddiensten van Aragorn is dat nu nog maar een kwartier per dag.
Foto: Petro van Lierop, ICT-manager bij Televak Centers
Televak Centers is distribiteur in de zakelijke telecom en functioneert als schakel tussen de telecomproviders, zoals o.a. Vodafone en KPN, en de zakelijke Telecom & ICT specialisten. Hierin ondersteunen zij in informatievoorziening, (complexe) advies- en verkooptrajecten, administratieve orderverwerking en financiële afhandeling. Dit doen zij middels een volledig op maat gemaakte online portal. Televak Centers is recent nog uitgeroepen tot “Vodafone Distributor of the Year 2016”.
Opfrisbeurt
Inmiddels werkt Petro van Lierop alweer zo’n 3,5 jaar bij Televak Centers, momenteel als business consultant Unified Communications. Hij kreeg bij zijn indiensttreding de taak om als ICT-manager alle ICT-processen te stroomlijnen. Dat was nog best een uitdaging, vertelt Van Lierop. “De servers waren niet erg stabiel. Hetzelfde gold voor het netwerk en de WiFi-verbinding. En de telefooncentrale was inmiddels behoorlijk gedateerd. Het geheel kon kortom zeker een opfrisbeurt gebruiken.”
Cloud
Die opfrisbeurt begon met de aanschaf van drie nieuwe harddisks bij Aragorn, blikt Van Lierop terug. “Ik had al eerder zaken met Aragorn gedaan, zowel zakelijk als privé. Dat was goed bevallen. Bijkomend voordeel: ze zaten hier in de buurt. We raakten al snel in gesprek over andere producten en diensten waarmee Aragorn ons zou kunnen ondersteunen. Al snel ontstonden plannen om volledig over te gaan naar de beveiligde cloud-omgeving van Aragorn. Daarmee zou onze hele ICT in één klap geprofessionaliseerd worden. Bovendien zouden we dan zelf minder tijd kwijt zijn aan het beheer.”
Erg stabiel
Inmiddels werkt heel Televak Centers op basis van een hybride cloud-oplossing van Aragorn. Medewerkers hebben overal en altijd de beschikking over diensten als Office365 en Skype for Business. Bovendien zijn zaken als beheer, beveiliging en back-up nu goed geregeld, schetst Van Lierop. “We werken nu inmiddels twee jaar vanuit de Aragorn cloud. Dat gaat enorm goed: vergeleken met de vorige oplossing is het systeem heel stabiel Bovendien is deze oplossing schaalbaar: de cloud groeit mee met onze organisatie. Komt er een nieuwe medewerker in dienst? Dan hoef ik eigenlijk alleen nog maar een pc op het bureau te zetten. Aragorn doet de rest. Je hebt er geen omkijken meer naar.”.
Lagere kosten
Een hele zorg minder dus, benadrukt Van Lierop. “Was ik vroeger zeker een dag per week kwijt aan ICT, tegenwoordig ben ik er gemiddeld nog maar een kwartier per dag mee bezig. Zo heb ik mijn handen vrij voor mijn andere werkzaamheden. En, het mooie is: onze ICT-kosten zijn inmiddels omlaag gegaan ten opzichte van drie jaar geleden. Ondertussen blijven we voortdurend met Aragorn in gesprek om te kijken wat we nog meer voor elkaar kunnen betekenen. Zo onderzoeken we momenteel de mogelijkheden om Vodafone Skype for Business Express te gaan gebruiken met onze Office365 omgeving, zodat onze medewerkers kunnen bellen via de pc en we geen fysieke telefoons meer nodig hebben. De ontwikkelingen staan nooit stil, en Aragorn denkt daarbij altijd goed mee. In alle opzichten een goede keuze dus.”
Auteur: Joost Peters
Meer informatie over ARAGORN B.V.:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel