Project ‘Korte Keten 2.0 – Lokaal en Digitaal’ door naar tweede fase
- 24 mei, 2018
- Agrofood & Biobased
In 2017 zijn HAS Hogeschool, Geodan, ZLTO en Food!Up Brabant gestart met project ‘Korte Keten 2.0 – Lokaal en Digitaal’: een initiatief om ondernemers in de korte keten te ondersteunen bij het succesvol ontwikkelen en exploiteren van hun online marktpropositie.
De eerste fase van het project is inmiddels afgerond. Onlangs is daarom de tweede fase van start gegaan. Partners van het initiatief stomen gestaag door met onder meer 2 afstudeeropdrachten van studenten Geo Media & Design en Bedrijfskunde & Agrifood-business.
Shared services platform
Centraal in ‘Korte Keten 2.0’ staat de ontwikkeling van een shared services platform, waarop ondernemers gezamenlijk hun aanbod in de markt kunnen zetten, hun vragen kunnen stellen en hun kennis kunnen delen op het gebied van (online)marketing, data, ICT en logistiek.
Nieuwe kansen
“Informatietechnologie en data bieden boeren nieuwe kansen om verbindingen te maken met ketenpartijen en klanten, ideeën te testen en de logistiek slim in te richten”, staat te lezen op de projectwebsite Onlinefoodbrabant.nl. “Dataficatie van de voedselketen kan leiden tot nieuwe toegevoegde waardeproposities voor boeren, innovatieve distributiemodellen, nieuwe vraaggestuurde, kortere afzetketens en ander koopgedrag van consumenten.”
Meer weten over het Korte Keten 2.0 project? Lees dan verder op de website van Has Hogeschool.
Meer informatie over HAS Hogeschool:
Bekijk het complete profiel