’s-Hertogenbosch maakt werk van haar merk

  • Toerisme & Recreatie

Meer conversie genereren met jouw evenement, restaurant, hotel, winkel of culturele hotspot? De Bossche ondernemer kan dit tegenwoordig via het vernieuwde platform vvvdenbosch.nl.

’s-Hertogenbosch maakt werk van haar merk

De bezoekerswebsite is geheel vernieuwd en volledig gericht op het ontdekken, beleven en ervaren van de stad ‘s-Hertogenbosch.

Plan een bezoek aan de stad ‘s-Hertogenbosch

Iemand die de stad ’s-Hertogenbosch, ook wel bekend als Den Bosch, wil bezoeken met zijn gezin, partner of met vrienden, vindt op deze bezoekerswebsite alle informatie bij elkaar en hoeft zich dus geen weg meer te banen door vele websites en versnipperde informatie.

Merk ’sH staat centraal

De stad, of liever gezegd het merk, ’s-Hertogenbosch staat centraal. De bezoekerswebsite geeft een mooi beeld van wat ‘s-Hertogenbosch te bieden heeft, inspireert met leuke plekjes, activiteiten en evenementen en geeft real-time informatie over hoe en wanneer de bezoeker de stad kan bereiken. En dat allemaal gebundeld in één omgeving. Het gaat om merkbeleving. De stad ‘s-Hertogenbosch is hét merk.

Originele lokale en stijlvolle aanbiedingen

“De bezoeker verleiden om langer in de stad te verblijven, dat is waar het om gaat”, vertelt Maarten van den Broek, Manager Marketing & Brandmanagement bij VVV Noordoost-Brabant.  VVV Noordoost-Brabant koppelt daarom marketingcampagnes aan verschillende thema’s, zoals het Jheronimus Bosch 500 jaar, bourgondisch en cultureel ’s-Hertogenbosch. Daaromheen worden interessante (pakket)aanbiedingen bedacht waarbij ondernemers met elkaar worden verbonden door cross-overs tussen horeca, hoteliers, cultuursector, event en retail. Zo kun je straks met je bioscoopkaartje (event) ook nog een hapje eten (horeca) en krijg je er nog een flesje wijn (retail) bij.

Het merk ‘sH wordt versterkt op een stijlvolle manier. De aanbiedingen mogen geen ‘plat’ karakter meegeven aan de bezoekerswebsite. De aanbiedingen zijn geen stunts met schreeuwerige ‘van/voor’- aanbiedingen, maar interessante aanbiedingen met originele lokale suggesties die bezoekers op ideeën brengen en hen prikkelen.

Gastvrij ’s-Hertogenbosch

De bezoekerswebsite wordt ingericht voor dynamische bereikbaarheidsinformatie, zoals parkeergelegenheden en routeplanners. De bezoeker kan straks eenvoudig zijn route plannen, ziet gelijk waar hij kan parkeren en wat de kosten zijn. “We willen ’s-Hertogenbosch daarmee als gastvrije en goed bereikbare stad positioneren. Een dagje of weekendje ‘s-Hertogenbosch moet eenvoudig te plannen zijn”, aldus Van den Broek.

Citymarketing Gemeente ’s-Hertogenbosch

VVV Noordoost-Brabant is, als partner van de gemeente ’s-Hertogenbosch, in 2014 gestart met dit nieuwe citymarketing platform. Citymarketing gaat verder dan alleen oog voor de consument. Het gaat juist over verbinden, betrokkenheid en ondernemen. VVV Noordoost-Brabant heeft hierin een faciliterende rol richting ondernemers, stakeholders en partners.

Op 1 december 2015, als de kaartverkoop van de overzichtstentoonstelling van Jheronimus Bosch start en daarmee het ‘Bosch 500 jaar’ wordt ingeluid, zal de vernieuwde website www.vvvdenbosch.nl worden gelanceerd. Het jaar 2016 staat in het teken van deze wereldberoemde schilder, waarbij de site een prominente rol heeft.

Internetbureau Insiders

VVV Noordoost-Brabant werkt samen met Internetbureau Insiders. Zij zijn gespecialiseerd in city destinatie marketing (promoten en positioneren van bestemmingen). Zij ontwikkelen online strategieën met steden en regio’s en halen daarmee veel data op uit de online omgeving (wie is de bezoeker, waar is vraag naar, hoe ga je meer bezoekers trekken naar jouw stad). Die vragen spelen in alle steden en regio’s. Insiders maakt daar modules voor en deelt deze met andere steden. Zij ontzorgen de uitvoeringsorganisatie VVV Noordoost-Brabant.  

Uw product op de site

Heeft u vragen over citymarketing of hoe u uw bedrijf én de stad kunt promoten of vermarkten, neem contact op met de afdeling Marketing & Communicatie van VVV Noordoost-Brabant via marketing@vvvnoordoostbrabant.nl of 073-6131910.

Auteur: Olga Heeren, Communicatiebureau REDACT

Meer informatie over VVV Noordoost-Brabant:

Bekijk het complete instantieprofiel

Linkedin bedrijfspagina RegioinBedrijf Volg RegioinBedrijf op Linkedin

Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!