Service2Office neemt telemarketing en acquisitie uit handen

  • Zakelijke dienstverlening

Service2Office (managementondersteuning) en OPmaat advies & begeleiding (organisatie- en personeelsadvisering) zijn twee ondernemingen van Suzan Wijnbergen. Service2Office biedt sinds kort een nieuwe dienst aan: Telemarketing & Acquisitie.

Service2Office neemt telemarketing en acquisitie uit handen

Het idee is ontstaan toen het telemarketingbedrijf waar Wijnbergen mee werkte, ophield te bestaan. Bovendien had ze een duidelijke visie over het onderwerp en daar is ze mee aan de slag gegaan. Omdat veel ondernemers acquisitie niet als hun favoriete taak zien, waarderen ze het erg als een professional hun dit toch zo belangrijke onderdeel uit hun handen neemt.

Uitgebreid gesprek met de ondernemer

Als ondernemers bij Service2Office komen, vindt altijd eerst een uitgebreid gesprek plaats. Daarbij wordt het bedrijf van de ondernemer doorgelicht, en worden zaken als missie, visie en strategie besproken. Vervolgens komt ter sprake welke ondersteuning er gewenst is. Logischerwijs vormen deze gegevens ook een prima voorbereiding op een acquisitietraject, om de ondernemer nieuwe klanten te bezorgen.

Telemarketing & acquisitie op een structurele manier

Voor de nieuwe dienst is een speciale medewerker aangenomen: Zaela Tielemans. Haar gevarieerde ervaring in het bedrijfsleven zet ze om in gerichte doelen voor telemarketing en acquisitie. Dit doet ze op een structurele manier, volgens een plan en in een ritme dat bij de betreffende ondernemer past. Op die manier kan de ondernemer zelf voor een consequente opvolging zorgen, of ook deze opvolging overlaten aan Service2Office. Acquisitietrajecten zijn altijd maatwerktrajecten met een bijbehorende maatwerkprijs.

Voorwerk en advies

Waar bestaat een traject uit? Het voorwerk bestaat uit de genoemde doorlichting van het bedrijf van de ondernemer. Daarbij komen vragen aan bod als: wat is het onderscheidend vermogen? Wat is de doelgroep? Waarom is dit de doelgroep? Valt hier inderdaad ook handel uit te halen, of biedt een andere weg meer profijt? Een gechargeerd voorbeeld: stel dat een ondernemer nu nog voor wired telecommunicatie zou willen acquireren, dan is het advies om zich liever op draadloze communicatie te gaan richten. Tenzij de ondernemer motiveert waarom hij per se bij zijn eigen plan wil blijven.

Bedrijfspresentatie en opgenomen acquisitiegesprekken

Vanuit het voorwerk maakt Service2Office een bedrijfspresentatie, om beter de markt mee te benaderen. Voor het zover is krijgt de ondernemer dit zelf voorgelegd en dat biedt soms veel inzicht. Als het plan vastligt, dan gaat Tielemans telefonische gesprekken voeren met potentiële klanten. Service2Office neemt deze gesprekken op en stuurt ze samen met de leads naar de klant. Als de ondernemer zelf de leads gaat opvolgen, dan weet hij precies wat er is besproken en dat praat veel gemakkelijker.

Continuïteit, opvolging en terugkoppeling

Belangrijk in de aanpak van Service2Office is de continuïteit. Het structureel plannen van dagdelen voor telemarketing en acquisitie, het snel opvolgen van de leads en ook een rapportage en een terugkoppeling achteraf met de ondernemer hoe een en ander is verlopen.

Bijzonder is ook dat Service2Office een guerillamarketeer kan inschakelen die op een ludieke manier fysiek op pad gaat als aanvulling op de telefonische acquisitie.

Meer informatie over GROEIKOMPAS:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Dragon Plastic Rotomoulding - Part of your success! Dragon Plastic Rotomoulding

Part of your success!