Unieke samenwerking Efteling, NHTV Breda en VisitBrabant
- 11 dec., 2017
- Toerisme & Recreatie
Hoe zorg je ervoor dat families uit Nederland, Duitsland en België vaker en langer een bezoek brengen aan Noord-Brabant? In opdracht van VisitBrabant werkt NHTV Breda samen met de Efteling aan een verhaallijn, om bovenstaande uitdaging aan te pakken.
Het verhaal van Noord-Brabant als familiebestemming
Het doel is om ‘short-stay’ bezoeken van gezinnen aan Brabant te vergroten. Enerzijds door een krachtige positionering te ontwikkelen die gezinnen aanspreekt, anderzijds door Brabantse ondernemers uit de vrijetijdssector te inspireren hun aanbod onderdeel te maken van de verhaallijn.
Studenten en onderzoekers van NHTV Breda voeren onder andere een doelgroep-, benchmark- en expertonderzoek uit. Vanuit dat onderzoek wordt, in nauwe samenwerking met de Efteling, gewerkt aan een concept en implementatieplan. Andere belangrijke leisure partners, bijvoorbeeld de Beekse Bergen, worden nauw betrokken bij de ontwikkeling van het concept. In juni 2018 wordt de verhaallijn gepresenteerd.
Meer informatie over Breda University of Applied Sciences:
Bekijk het complete profiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!