Van briljant idee naar booming business met The Golden Lightbulb Challenge
- 23 okt., 2018
- Innovatie & MVO
Een teddybeer die je gezondheid meet, een app die senioren met elkaar in contact brengt of een onkraakbaar fietsslot. Iedereen heeft wel eens een geniaal idee of een briljante oplossing voor problemen in onze maatschappij. Maar kun je er ook iets mee?
Valt er geld mee te verdienen, succes mee te behalen en wat is daar dan voor nodig? The Golden Lightbulb Challenge biedt een uitgelezen kans om dat te ontdekken en tegelijkertijd mooie geldprijzen te winnen.
Platform voor frisse ideeën
The Golden Lightbulb is een programma dat jou uitdaagt om te onderzoeken of jouw idee een succesvolle onderneming kan worden. “The Golden Lightbulb is een ideaal platform voor mensen met frisse ideeën, maar die nog niet goed weten hoe ze er een succes van kunnen maken.”, vertelt Victor van der Linden, manager van organisatiepartner Fontys Centrum voor Ondernemerschap. In drie challenges, lopend van medio oktober tot medio maart, ga je telkens een stap verder met het ontwikkelen van jouw idee naar een serieus business plan. Daarnaast zijn er in iedere challenge geldprijzen te winnen van 250 euro tot 10.000 euro als winnaar van The Golden Lightbulb 2019.
Van briljant idee naar booming business
In de eerste challenge gaat het puur om het idee. Een simpel A4’tje met een beschrijving of schets van jouw idee is voldoende. In deze fase van The Golden Lightbulb zijn alle ideeën welkom. Wel is er speciale aandacht voor concepten op het gebied van gezondheid, circulaire economie en high-tech innovaties. Een vakkundige jury beoordeelt vervolgens de potentie van jouw idee. In de tweede challenge helpt de The Golden Lightbulb je met een serie webinars om de mogelijkheden van jouw idee verder uit te werken. Daarbij maak je kans op 500 euro. In de derde challenge wordt het serious business: met persoonlijke begeleiding van experts uit het veld werk je jouw idee uit tot een gedegen businessplan, waarvan de besten een podium krijgen tijdens de Grand Finale in maart en strijden om prijzen oplopend tot 10.000 euro.
Innovatieve bedrijven
The Golden Lightbulb is in het leven geroepen door investeringsfonds Bright Move in samenwerking met haar partners Brainport Development, Fontys, BOM en TU Eindhoven. Het achterliggende doel daarbij is om de creatieve en innovatieve kracht in de regio om te zetten in economisch succes. “Wij hopen dat we vanuit deze challenge weer een aantal mooie innovatieve bedrijven aan de Brainport regio kunnen toevoegen.”, stelt Piet van der Wielen, programmamanager Business bij Brainport Development.
Inschrijven voor The Golden Lightbulb Challenge
Iedereen die in de Brainport regio woont of werkt mag aan The Golden Lightbulb meedoen; variërend van de inwoners en ondernemers uit de regio, tot studenten en promovendi. Het is geen afvalrace, dus instromen kan in elk van de drie challenges. Vanaf 22 oktober 2018 opent de inschrijving voor de eerste challenge. Stuur een A4 met jouw idee op en maak kans op één van de acht prijzen van 250 euro!
Meer informatie over Brainport Eindhoven:
Bekijk het complete instantieprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!