'41% van de bedrijven reageert niet op e-mails klantenservice'

  • Zakelijke dienstverlening
  • Bron: SuperOffice

SuperOffice, Europa’s marktleider van Customer Relationship Management (CRM) software constateert, op basis van een nieuw onderzoek, dat 41% van de bedrijven niet reageert op verzoeken bestemd voor klantenservice.

'41% van de bedrijven reageert niet op e-mails klantenservice'

Uit marktonderzoek blijkt dat 80% van de ondervraagde bedrijven veronderstelt prima klantenservice te bieden. Opmerkelijk genoeg geeft slechts 8% van de klanten aan dat zij daadwerkelijk prima service ervaren. SuperOffice wilde weten of deze cijfers correct waren. Daarom hebben ze op hun beurt een eigen klantenservice-benchmark rapport uitgevoerd onder 500 grote en kleine bedrijven wereldwijd.

Onderzoeksmethode

SuperOffice stuurde een e-mail naar elk bedrijf met twee vragen en berekende de resultaten op basis van reactiesnelheid, inhoud, kwaliteit en toon van de respons.

Voorafgaande de studie stelde SuperOffice dat de meeste bedrijven goede service zouden leveren. Waarbij kleinere bedrijven betere service zouden bieden dan grotere bedrijven en dat alle bedrijven in ieder geval snel zouden reageren op verzoeken aan de klantenservice. Het onderzoek leverde echter cijfers op die tegengesteld waren aan de verwachtingen.

Uit het onderzoek bleek dat:

  • 41% van de bedrijven niet reageerde op verzoeken van de klant
  • 90% van de bedrijven geen ontvangstbevestiging stuurde
  • 99% van de bedrijven geen vervolgactie ondernam
  • Slechts 11% van de bedrijven beantwoordde de vragen in de eerste reactie
  • De gemiddelde reactiesnelheid voor het afhandelen van een verzoek was 15 uur

Lees meer over het onderzoek en de gedetailleerde bevindingen.

Over SuperOffice

SuperOffice is één van Europa’s succesvolste CRM leveranciers voor de business-to-business markt. Onze software helpt bedrijven en medewerkers bij het realiseren van hogere omzet, sterkere marketing en een hoogwaardige klantenservice. SuperOffice heeft meer dan 20 jaar CRM ervaring, meer dan 11.000 tevreden klanten en een onderscheiden en gebruikersvriendelijke gebruikersinterface.

Meer informatie over SUPEROFFICE BENELUX B.V.:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Office Cabling Systems OCS: Totaalleverancier in kabelmanagement

Oplossingen voor alle kantoor- en werkplekbekabeling