Business Software Event 2015 in teken van ‘Connectivity for Smart Industry’
- 4 dec., 2015
- Zakelijke dienstverlening
- Bron: SuperOffice
Het Business Software Event voor de klantenorder- en voorraadgestuurde industrie stond dit jaar in het teken van ‘Connectivity for Smart Industry’. Dit thema is geïnspireerd op het uit Duitsland overgewaaide begrip Industrie 4.0.
Centraal staat de noodzaak van voortgaande ketenintegratie en procesverbetering met behulp van ICT. Ook nieuwe toepassingen, met werken in de cloud, staan in de aandacht. Een vernieuwde opzet met een vakbeurs en een hoogwaardig congres biedt bezoekers alle gelegenheid voor intensieve interactie.
Van bedrijven uit de industrie wordt steeds meer geëist: meerwaarde bieden door complexere producten te leveren, met steeds meer partijen samenwerken, doorlooptijden verkorten, voorraden verminderen enzovoort. Enerzijds blijven de wensen van klanten toenemen, anderzijds groeit de concurrentie sterk. Voor bedrijven die optimaal willen presteren is goede business software een onmisbaar strategisch instrument. In toenemende mate bestaat deze software uit meerdere schakels die in een keten, zowel intern als extern, moeten kunnen samenwerken. De tijd dat ERP dominant was voor de besturing van de onderneming ligt al weer bijna achter ons. De toekomst is aan de beste combinatie. Dat is van ontwerp via bedrijfsbesturing tot en met de machine waarbinnen we onze producten kunnen maken en afleveren aan onze klanten. Ook de fase na het afleveren met betrekking tot service en onderhoud hoort hier bij. Daar wordt invulling aan gegeven bij hét Business Software Event.
Connectivity
Mikrocentrum wil als onafhankelijke kennisinstelling bijdragen aan het verbeteren van technische en bedrijfsprocessen van industriële toeleveranciers en organiseert daartoe onder meer het Business Software Event. Deze vakbeurs met een onafhankelijk en ook gratis congres bestrijkt alle aspecten van ketenintegratie en connectivity van bedrijfsprocessen en hun besturingssystemen. Concreet betreft dit bijvoorbeeld de integratie van ERP-systemen met ontwerpsystemen zoals CAD, CAM, PDM en PLM. Anderzijds is er een interessante link te maken met APS, voorraad-, MES-, TMS- en WMS-systemen. Tevens wordt een koppeling gelegd met sales- en marketingprocessen, met systemen voor CRM, PCF en SCF. Nieuw is dit jaar de connectivity met service en onderhoud, die de afgelopen jaren onderdeel was van het Service & Maintenance Congres. Nu komen ook de software- en andere ICT-oplossingen voor service en onderhoud aan bod bij het Business Software Event.
Antwoorden
Het Business Software Event geeft de bezoekers nieuwe inzichten, handvatten en antwoorden op uiteenlopende vragen. Voorbeelden van die vragen zijn: Hoe kan ik mijn processen beter laten aansluiten op die van mijn klanten en/of toeleveranciers? Hoe optimaliseer ik mijn eigen interne bedrijfs-, ontwerp-, sales-, service- en productieprocessen? Op welke manier kan ik mijn softwaretools beter inzetten? Hoe kan ik met één druk op de knop de juiste gegevens uit mijn business software halen?
Een van de exposanten was SuperOffice uit ’s-Hertogenbosch. Zij zijn leverancier van CRM oplossingen. Centraal stond het thema CRM strategie versus business case, ofwel hoe bepaal je de business case die bepaalt waarom en hoe je CRM gaat inzetten. In een interactieve workshop ging men samen men een aantal beursbezoekers op zoek naar hun business case. De CRM business case is veelal gebaseerd op het verbeteren van de efficiency of het verhogen van de omzet. Na afloop van de workshop konden de bezoekers een kijkje nemen op de stand van SuperOffice.
Meer informatie over SUPEROFFICE BENELUX B.V.:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel