Eigenaren Huys ter Schelde hebben aan een half woord genoeg

  • Zakelijke dienstverlening
  • Bron: Huys ter Schelde

“Enkele jaren geleden hebben we een opzet gemaakt voor het organiseren van een event, nu is één belletje voldoende om een volgend event vlekkeloos te laten verlopen.” Jaël Janssen, adviseur marketing bij Rabobank Walcheren/Noord-Beveland, vertelt over haar ervaring met Huys ter Schelde in Koudekerke.

Eigenaren Huys ter Schelde hebben aan een half woord genoeg

Janssen en haar collega’s organiseren vanuit de Rabobank regelmatig evenementen. In de omgeving bestaan niet veel locaties waar meer dan honderdvijftig personen terecht kunnen. Los daarvan, roemt Janssen de persoonlijke benadering van de eigenaren van Huys ter Schelde en het culinaire aanbod.

Een compleet verzorgd programma

“Vorige week nog, organiseerden we onze jaarlijkse verenigingsavond van de Rabobank Clubkas Campagne. Om 17.00 uur werden we opgewacht bij Huys ter Schelde, waarna we eerst samen met personeel hebben genoten van een uitgebreid buffet. Na de ontvangst in de Tuynkamer van zo’n 225 gasten, startte het plenaire gedeelte in de Theaterzaal. De locatie leent zich uitstekend voor een compleet verzorgd programma.”

Tijdens de organisatie van een evenement huurt Janssen de techniek in via een externe partij. Indien gewenst, wordt dit vanuit Huys ter Schelde geregeld. “Wat ik bijzonder prettig vind aan het contact, is dat eigenaar Jos Pluijmers aan een paar woorden genoeg heeft. Nooit is iets te veel.”

Bekende locatie

De prachtige monumentale villa, die werd gebouwd in 1910, is sinds 1994 in handen van Pluijmers en zijn vrouw Heleen Prins. Voor veel mensen die in de regio van Koudekerke wonen, is de villa een bekende locatie. Dat komt ook doordat het een populaire plek is voor het voltrekken van huwelijken en het vieren van een bruiloftsfeest. Janssen: “De jaarlijkse verenigingsavond van de Rabobank Clubkas Campagne die we speciaal voor stichtingen en verenigingen organiseren, vindt nu al drie jaar op deze locatie plaats. Het zit ‘m in de kleine details. Een spreker die een glaasje nodig heeft, Jos regelt het en vult aan.”

Flexibiliteit

Janssen noemt nog een ander voorbeeld. “Vanuit de Rabobank hebben we ooit een vlag gegeven”, blikt Janssen terug. “Op het moment dat we nu aankomen, wappert die al op het gebouw. En wanneer we een specifiek hapje zijn vergeten te bestellen, komt Jos op de dag zelf naar ons toe dat hij dit desondanks heeft geregeld. Die flexibiliteit vinden we heel prettig.”

Theaterzaal

Verschillende ruimtes

Een ander evenement dat de bank bij de villa georganiseerd heeft, is de medewerkersbijeenkomst. Janssen vertelt daarover: “Deze bijeenkomst was bedoeld voor medewerkers die in dit gebied wonen, maar bijvoorbeeld bij Rabobank Nederland in Utrecht werken. Tijdens deze bijeenkomst brachten we medewerkers bij elkaar en gingen we in verschillende werkvormen aan de slag. Op zo’n moment maken we gebruik van de hele accommodatie, omdat we in subgroepen werken. Behalve in de Theaterzaal werken we met kleinere ruimtes op de bovenverdieping die geschikt zijn voor tien tot vijftien personen.”

Het is de persoonlijke benadering die Janssen en haar collega’s in het contact waarderen. "Zelf heb ik bijvoorbeeld een allergie. Dat heb ik ooit één keer verteld en daar wordt nu altijd rekening mee gehouden. De puntjes op de i, daar hoef je Jos en zijn vrouw nooit op te attenderen. Die zien ze zelf.”

Altijd vernieuwend

Het uitgebreide culinaire aanbod maakt ieder zakelijk evenement wat Janssen betreft helemaal af. “Behalve dat het uitgebreid is, wordt het zeer netjes gepresenteerd. Ik ben altijd benieuwd wat Jos weer bedacht heeft, want hij komt telkens met iets vernieuwends. Daarbij weet hij zichzelf steeds weer te overtreffen. Bestellen we vooraf één soep, dan staan er twee of drie soepen klaar. Van de visschotels maakt hij ware kunstwerkjes. Dat gerecht is mijn favoriet.”

Het zijn de persoonlijke benadering, de knusheid en de gemoedelijke sfeer die gasten van Huys ter Schelde zo waarderen. “Kijk, het is simpelweg ook erg prettig dat je nooit iets twee keer hoeft te zeggen. Je maakt vooraf afspraken met Jos en Heleen en zij zijn er op de betreffende dag allebei. Dat praat heel makkelijk. Ze zijn onderdeel van het evenement. Het maken van een vervolgboeking verloopt op deze manier heel voorspoedig.”

Auteur: Carline Klijn – van Best

Meer informatie over HUYS TER SCHELDE, PARTYRESTAURANT-HOTEL:

Bekijk het complete bedrijfsprofiel

Jonkman Opleidingen Jonkman opleidingen

Úw partner in logistieke- en veiligheidsopleidingen!