Student steeds populairder onder Nederlandse werkgever
- 10 feb., 2011
- Arbeidsmarkt
- Bron: Studentenwerk
Omzetgroei voor uitzendbureau StudentenWerk in 2010:
Uitzendbureau StudentenWerk, de grootste studentenbemiddelaar van Nederland, is in 2010 4% gegroeid ten opzichte van 2009. De geconsolideerde omzet is uitgekomen op 47 miljoen Euro, vergeleken met 45 miljoen in 2009. StudentenWerk verwacht in 2011 zowel nationaal als internationaal een sterke groei.
Groei in een afnemende uitzendmarkt
Het afgelopen jaar heeft de uitzendmarkt behoorlijk onder druk gestaan. Volgens de cijfers van brancheorganisatie ABU deed de administratieve sector het minder goed dan een jaar eerder en liet het een afname zien van 8% in uren en in omzet. StudentenWerk is sterk vertegenwoordigd in deze sector, maar heeft 2010 desondanks af kunnen sluiten met een groei van 4%.
Meer flexibiliteit in de retail sector
In 2010 bemerkte StudentenWerk dat de vraag naar flexkrachten in de retail sector steeds meer toenam. In januari van dit jaar werd bekend dat KPN StudentenWerk heeft aangewezen als mantelpartner voor minimaal 3 jaar. Het studentenuitzendbureau wordt hiermee verantwoordelijk voor het leveren van o.a. winkelpersoneel, callcentermedewerkers en administratieve krachten.
Directeur Hugo de Koning: “StudentenWerk haalt nu de meeste opdrachten uit de administratieve sector en de callcenter- en retailbranche. Vooral in de retail bemerken we een groeiende vraag naar flexkrachten voor de piekuren. De laatste tijd zijn we onder andere samenwerkingen aangegaan met T-Mobile, Telfort en Ziggo.”
Internationale uitbreiding naar Amerika
Tijdens het 10-jarig bestaan van StudentenWerk vorig jaar september, lieten de oprichters hun nieuwste doelstelling weten: In 2020 willen ze het grootste studentenuitzendbureau van de wereld zijn. Onder het internationale label StudentJob zijn de afgelopen jaren vacaturebanken in België, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Engeland en Oostenrijk live gegaan. De komende tijd zal alle aandacht naar de nieuwste vacaturebank van StudentJob gaan. Naar verwachting gaat deze over zes maanden live in de USA.
Minimaal 30% groei in 2011
StudentenWerk verwacht het komende jaar ook landelijk te groeien. In januari is de 20e vestiging van Nederland in Enschede geopend. De steden Amsterdam en Utrecht krijgen beide een tweede vestiging en ook in Zwolle en Haarlem zullen er vestigingen worden geopend.
In het jaar 2010 was ook een verschuiving te zien in de verhouding tussen het MKB en multinationals. StudentenWerk gaat steeds meer samenwerkingen aan met de grotere inleners uit de markt zoals NS, KLM, ING en T-Mobile. Daarnaast is het aantal bedrijven dat met de studenten van StudentenWerk is gaan werken bijna verdubbeld. Het aantal uur dat is ingezet per student is gedaald. Bedrijven waren in 2010 erg kostenbewust op het gebied van inhuur personeel.
Financieel beoogt het uitzendbureau in 2011 op een EBIT van 10% uit te komen en een autonome omzetgroei van minimaal 30%.
Over StudentenWerk
StudentenWerk is in 1999 opgericht en is daarmee een van de eerste organisaties waar men online kan solliciteren. Inmiddels is StudentenWerk met 21 vestigingen uitgegroeid tot het grootste studentenuitzendbureau van Nederland en in 2009 onderscheiden als snelste- en beste groeibedrijf met de High Growth Award. Ook is ze in datzelfde jaar genomineerd voor de FD Gazellen Awards en in 2010 finalist geworden voor de Entrepeneur Of The Year verkiezing van Ernst & Young.
StudentenWerk is gespecialiseerd in de generatie Y en houdt maandelijks onderzoeken onder scholieren en studenten, om zodoende zoveel mogelijk kennis op te doen van deze doelgroep. Daarnaast houdt StudentenWerk ook een weblog bij waarin regelmatig artikelen worden gepost over generatie Y en Z en de nieuwste ontwikkelingen op HR/recruitment gebied.
StudentenWerk maakt onderdeel uit van The KingField Group B.V.
Ook Career Network en Peoples Media maken deel uit van deze holding.
Meer informatie over YOUNG CAPITAL DEN BOSCH:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel