SuperOffice lanceert benchmarkrapport over klantenservice
- 8 feb., 2016
- Zakelijke dienstverlening
- Bron: SuperOffice
Trouwe en tevreden klanten vormen het fundament van elk bedrijf. Zij dragen bij tot een gezond resultaat, brengen nieuwe klanten aan en dienen als referentie voor toekomstige klanten.
Anderzijds kan een ontevreden klant in deze wereld van sociale media en web 2.0 zijn klachten delen met duizenden vrienden, contacten en volgers, en alle negatieve consequenties daaromtrent.
Bij de meeste bedrijven weet men hoe belangrijk goede klantenservice is. Maar interessant genoeg blijkt uit onderzoek dat 80% van de bedrijven veronderstelt prima klantenservice te bieden, terwijl slechts 8% van de klanten vindt dat zij werkelijk prima service krijgen.
Eerlijk gezegd was SuperOffice enigszins verrast door deze gegevens. Dus heeft de specialist in CRM-software zelf een enquête opgezet, om te kijken of deze onderzoeksgegevens kloppen. Het resultaat hiervan is het Klantenservice-benchmarkrapport 2016.
In dit rapport worden drie gebieden verkend:
- Een vergelijking van verschillende bedrijven wat betreft hun klantenservice.
- De manier waarop bedrijven verzoeken om ondersteuning door klanten behandelen en beantwoorden.
- Wat we kunnen leren van bedrijven die “de beste in hun klasse” zijn.
Meer informatie over SUPEROFFICE BENELUX B.V.:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel