“Datakwaliteit is een sport”
- 2 apr., 2014
- Zakelijke dienstverlening
DR3DATA houdt zich continu bezig met het verbeteren van de datakwaliteit. Anoeska Bredius, directeur-eigenaar van DR3DATA, vertelt over wat DR3DATA doet om de kwaliteit van haar databases te perfectioneren.
Datakwaliteit speelt een cruciale rol bij het succes van sales- en marketingacties. Hoe beter de kwaliteit van de gegevens die u gebruikt, hoe hoger de kans op een goed resultaat.
DR3DATA is een gerenomeerde organisatie met de meest complete database met bedrijfsadressen in Nederland en in de Benelux. Onderscheidend is dat DR3DATA ook historische databases beheert. In de ‘moederdatabase’ van DR3DATA zitten 2,2 miljoen correcte bedrijfsadressen.
Databasekwaliteit
Anoeska Bredius: “Datakwaliteit is voor ons een sport. We willen de beste zijn en blijven en laten daarom geen mogelijkheid onbenut om de kwaliteit verder te verbeteren. Zo voeren we jaarlijks 70.000 telefoongesprekken om de juistheid van bestaande gegevens in ons bestand te checken. Daarnaast benutten we naslagwerken – voornamelijk digitaal, maar ook nog enkele papieren versies – om gegevens met elkaar te vergelijken. Onze afdeling bestandsonderhoud is hier dagelijks mee bezig. Adres- en gegevensbestanden zijn namelijk voortdurend in beweging. Bovendien zijn we in 2013 gestart met een partnernetwerk, DR3ABOUT.”
DR3About
Via DR3ABOUT sluit DR3DATA strategische samenwerkingsverbanden met partners die dagelijks omgaan met grote hoeveelheden gegevens, zoals postorderbedrijven, contactcenters en direct marketing bedrijven. Zo is een samenwerking ontstaan met Sandd. Anoeska Bredius: “We hebben met deze partners afspraken gemaakt over data-uitwisseling. Deze partners maken gebruik van onze bestanden en wij krijgen er andere gegevens en gecorrigeerde data voor terug. Zo kunnen we onze bestanden optimaal actualiseren, valideren en de gegevens verder uitbreiden.”
Kenmerken uitgebreid
DR3DATA is in 2013 met DR3ABOUT gestart en heeft door de nieuwe gegevensuitwisseling – rekening houdend met de privacywetgeving - al twintig extra unieke kenmerken aan haar ‘moederbestand’ kunnen toevoegen. Zo is het voortaan mogelijk om te selecteren op bouwjaar van bedrijfspanden, type bouw (hoogbouw of laagbouw) en energielabel.
Anoeska Bredius: “Het toevoegen van unieke kenmerken maakt het mogelijk om gericht potentiële klanten te benaderen. Het kan voor bedrijven die duurzame energiemaatregelen aanbieden, bijvoorbeeld interessant zijn om te weten in welk jaar een pand is gebouwd. Eigenaren van oudere slecht geïsoleerde bedrijfspanden zijn waarschijnlijk best geïnteresseerd in energiebesparende maatregelen. Een gerichte benadering, zorgt voor meer leads en meer klanten. Dat is waar we het voor doen: bedrijven helpen bij het genereren van business.”
Lees ook het artikel Meer omzet uit uw klantenbestand met DR3Data.
Over de Auteur: |
Meer informatie over DR3DATA:
Bekijk het complete bedrijfsprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!