Bedrijfsleven verheugd over politieke steun voor A1 en A15
- 13 dec., 2010
- Logistiek & Vervoer
- Bron: VNO NCW
Transport en Logistiek Nederland (TLN), verladersorganisatie EVO en VNO-NCW Midden zijn zeer te spreken over de politieke steun voor de aanpak van onder meer de A1 tussen Apeldoorn en Twente en de doortrekking van de A15.
Investeren in transportcorridors noodzakelijk voor bereikbare mainports.
Reserveringen voor deze infrastructurele projecten in de regio zijn wat de genoemde organisaties betreft noodzakelijk om de transportcorridors naar de belangrijke mainports op peil te houden.
De A1 en de A15 komen ook als belangrijke aandachtspunten naar voren in de Economische Wegwijzer, die TLN en EVO vorige week presenteerden. Hierin staat een overzicht van de 20 duurste files in Nederland in het jaar 2009. De A50 tussen Valburg en Grijsoord staat op een pijnlijke derde plaats. De huidige verbreding van dit traject is niet voldoende om de verwachte groei van het verkeer ook in de toekomst op te kunnen vangen. Daarvoor is de doortrekking van de A15 onmisbaar.
De A1 tussen Apeldoorn en Twente moet zo snel mogelijk verbreed worden. Ook deze weg is een belangrijke achterlandverbinding tussen de Randstad en Duitsland en andere delen van Noord- en Oost-Europa. Over de A1 rijden dagelijks vele duizenden vrachtauto’s. Het is wat het bedrijfsleven betreft onbegrijpelijk dat deze weg nog voor een groot gedeelte uit 2x2 rijstroken bestaat.
Wanneer in het verlengde MIRT geld wordt gereserveerd voor de A1 en de A15, kan middels voorfinanciering sneller met de realisatie worden begonnen. Het bedrijfsleven roept de regionale overheden dan ook op om deze handschoen op te pakken en snel met voorstellen te komen voor deze voorfinanciering.
Meer informatie over VNO-NCW Midden:
Bekijk het complete instantieprofiel
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!