Erik Recter verkozen tot The Next Entrepreneur 2013
- 27 nov., 2013
- Regionale ontwikkeling
- Bron: MKB Nederland
Erik Recter is met zijn bedrijf Watcher Enterprises de winnaar van The Next Entrepreneur 2013, de verkiezing voor de meest vernieuwende startende ondernemer van MKB-Nederland en de Rabobank.
In de finale in Maarssen liet hij vanmiddag twee collega-ondernemers achter zich. Volgens de jury onderscheidt Recter zich door innovatief ondernemerschap met maatschappelijke relevantie. De jonge ondernemer verdient met zijn overwinning een geldbedrag van in totaal €13.013. Het is het tweede jaar dat MKB-Nederland en de Rabobank deze ondernemersverkiezing houden om het startende ondernemerschap te inspireren en stimuleren.
Watcher Enterprises
Erik Recter uit Amsterdam is dit jaar samen met enkele partners Watcher Enterprises begonnen. Zijn eigen ervaring met een vermist nichtje in een skigebied was de drijfveer voor het ontwikkelen van de Kidswatcher. Het product moet de meest betrouwbare connectie tussen ouder en kind worden.
Met de Kidswatcher kun je als ouder je kind de vrijheid geven te spelen en in vrijheid te leven. Tegelijkertijd kan een ouder met een simpele druk op de knop via de app zijn kind lokaliseren en waarschuwen. Een prototype van de Kidswatcher is vergevorderd en de app is inmiddels gereed. Erik Recter heeft de ambitie om de Kidswatcher binnen afzienbare termijn te lanceren voor de massamarkt.
Finalisten
Recter nam het in de finale van The Next Entrepreneur 2013 op tegen Jort van Sissseren uit Amsterdam (Easy Yacht Brokerage BV – online botenverkoop) en Evert van Bergen uit Etten Leur (Suit Up! – hippe bedrijfskleding die bijdraagt aan de branding en communicatie van het bedrijf).
Juryrapport
Volgens de jury, die bestond uit Paul Dirken (directeur Bedrijven, Rabobank Nederland), Leendert-Jan Visser (directeur MKB-Nederland) en Annefrid Imenkamp (Next Entrepreneur 2012, Chocstar), voldoet Watcher Enterprises als beste aan de criteria voor The Next Entrepreneur. Recter is gedreven, innovatief en heeft goed gebruik gemaakt van de ‘crowd’ om een nieuw eindproduct te ontwikkelen. Met de Kidswatcher speelt hij in op een universele behoefte van ouders en er is sprake van maatschappelijke relevantie, aldus het juryrapport.
Volg RegioinBedrijf op LinkedIn en blijf op de hoogte van regionale ontwikkelingen!