Food Event: Bouwen aan vertrouwen
- 7 mrt., 2014
- Agrofood & Biobased
- Bron: Food Valley
Dé ontmoetingsplaats voor professionals in de voedingsmiddelensector.
De foodindustrie ligt onder het vergrootglas. Mede door verschillende voedselincidenten is het vertrouwen in de productieketen van voedingsmiddelen niet hoog. De oplossingen en maatregelen die nodig zijn voor vraagstukken op het gebied van voedselveiligheid, duurzaamheid, gezondheid en de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de voedingsmiddelenindustrie staan centraal tijdens Food Event 2014 onder het thema 'Bouwen aan vertrouwen'.
De foodindustrie ligt onder het vergrootglas. Mede door verschillende voedselincidenten is het vertrouwen in de productieketen van voedingsmiddelen niet hoog. De oplossingen en maatregelen die nodig zijn voor vraagstukken op het gebied van voedselveiligheid, duurzaamheid, gezondheid en de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de voedingsmiddelenindustrie staan centraal tijdens Food Event 2014 onder het thema 'Bouwen aan vertrouwen'.
Vragen komen aan bod als: Wat doe ik tegen fraude?, Kan ik vertrouwen op mijn grondstoffenleverancier?, Is mijn keten duurzaam en integer? Hoe omgaan met druk van ngo’s? Kan ik nog suiker in mijn producten gebruiken?, Hoe krijg ik een clean label?, Hoe behoud ik het vertrouwen van de consument?, Hoe kwetsbaar is mijn voedselveiligheidssysteem? Hoe voldoe ik aan de eis van ‘zero waste’? Wat gebeurt er met mijn imago bij een crisis?
Antwoorden komen van sprekers van organisaties als: Nestlé, Onderzoeksraad voor Veiligheid, Wakker Dier, Suiker Unie, Cargill, Jumbo Supermarkten, VION Food, Ferrero Nederland, Europees Parlement en Foppen Paling & Zalm. Food Event 2014 is een congres voor en door de voedingsmiddelenindustrie. Kennis en ervaringen worden uitgewisseld.
Nationale Agri & Food Trends
Hoe de schakels in de keten zelf aankijken tegen hun reputatie en wat de belangrijkste strategische uitdagingen zijn wordt belicht aan de hand van de uitkomsten van het derde nationale Agri & Food Trends onderzoek. En op welke strategische trends willen bedrijven zich dan richten? Het congres heeft de primeur van het onderzoek waarin Berenschot, VMT, LTO Nederland, HAS Hogeschool, FNLI en FEVIA samenwerken.
Acutele thema’s
Kenmerkend voor het Food Event-congres is de invalshoek vanuit de foodsector. Naast de strategische plenaire ochtendsessie is er ‘s middags de actuele, praktische insteek vanuit zeven interactieve parallelle sessies met o.a. de thema’s voedselveiligheid (leren van incidenten), integere en duurzame grondstofstromen, grondstoffenverificatie, transparantie, vertrouwen van de consument (‘meet the ngo’), zero waste, fraude, clean label en suiker en stevia.
Op de informatiemarkt bieden organisaties kennis, producten, diensten én culinaire belevenissen aan. Het totaalconcept maakt het Food Event 2014 tot een platform om met elkaar van gedachten te wisselen en kennis en inspiratie op te doen.
Kijk voor het volledige programma op www.vmt.nl/foodevent
Meer informatie over VERWIJDERD:
Bekijk het complete instantieprofiel