Holland Food Valley bedrijvenpaviljoen populair bij bedrijven
- 18 mrt., 2014
- Agrofood & Biobased
- Bron: Foodvalley NL
Holland Food Valley maakt zich op voor ruime vertegenwoordiging van Nederlandse bedrijven op de IFT Food Expo in New Orleans, Verenigde Staten.
De 7e editie van het Holland Food Valley bedrijvenpaviljoen - initiatief van Food Valley NL - vindt in samenwerking met en mede dankzij steun van Topsector Agri&Food op 21-24 juni 2014 plaats.
IFT Food Expo
De nieuwste ingrediënt-, technologie- en productontwikkelingen en inzage in de laatste trends. Ruim 18.000 food business en science professionals op het terrein van onder meer R&D, productontwikkeling, QA/QC, executive management, marketing, in- en verkoop bezoeken jaarlijks de IFT Food Expo. Voor Nederlandse bedrijven een uitstekende gelegenheid om zich aan de Amerikaanse markt en de vele andere internationale bezoekers te presenteren. “Op deze goed bezochte beurs kunnen wij in korte tijd heel veel klanten spreken. Eiwit is momenteel een hot topic in de VS. Middels onze brede expertise op zuivel- en planteiwitten kunnen wij zo met diverse bedrijven oplossingen bespreken”, zo vertelt Hendrik Prins, Corporate & Marketing Communication Manager NIZO food research.
NIZO food research
NIZO food research is een van de vele bedrijven die zich jaarlijks via Holland Food Valley presenteert op de IFT Food Expo. In 2013 won NIZO food research de IFT Innovations Award met de nieuwe technologie ‘Akoestische Tribologie’ en dat maakte de deelname afgelopen jaar er een met een gouden randje: “Voor veel Amerikaanse klanten was dit een bevestiging van onze innovatiekracht en het gaf ons veel meer zichtbaarheid”, aldus Hendrik Prins. Samen met onder meer AkzoNobel, Newtricious, OMVE Netherlands, Scelta Mushrooms, TNO Triskelion en TOP is NIZO food research dit jaar aanwezig met een bedrijfsunit binnen Holland Food Valley. “Holland Food Valley is inmiddels wereldwijd bekend als entree tot een sterk kenniscluster. Potentiële klanten realiseren zich dat wij in een sterk netwerk opereren en het draagt daarmee bij aan onze marketing”, benadrukt Prins.
Tastings
Afgelopen jaren is Holland Food Valley uitgegroeid tot een paviljoen bestaande uit bedrijven met een eigen bedrijfsunit, een meeting point voor Nederlandse bezoekers, die hier hun zakelijke gesprekken willen voeren en een etalage van vele Nederlandse innovaties en bijbehorende publicaties. Nieuw dit jaar zijn de tastings, een proeverij van diverse innovatieve producten van Nederlandse bedrijven vanuit het Holland Food Valley huis.
Strategische beurs
Topsector Agri&Food heeft de IFT Food Expo dit jaar aangemerkt als strategische beurs. En dat is bijzonder, want jaarlijks worden er wereldwijd twee internationale vakbeurzen aangemerkt als strategisch beurs. “Deze beurs biedt door het brede internationale karakter met o.a. veel bezoekers uit Azië en Latijns-Amerika een uitgelezen kans aan Nederlandse bedrijven om hun voedselinnovaties op de wereldkaart te zetten. Door deze beurs als strategisch aan te merken leveren we als Topsector Agri&Food een stukje extra Holland Branding zodat zoveel mogelijk midden en kleinbedrijven in allerlei vormen mee kunnen liften met deze profilering. Daarmee hopen we nieuwe exportkansen te creëren en ook via deze beurs weer een stukje bij te dragen aan het behoud van onze positie als tweede agrarisch exporteur wereldwijd” , aldus Suzanne van Tilburg, Strategic Program Manager Topsector Agri&Food International. In aanloop naar en tijdens de beursdagen kunnen Nederlandse bedrijven rekenen op een professionele ondersteuning en actieve promotie door Food Valley NL en Topsector Agri&Food.
Meer informatie/deelname
Op de website van Holland Food Valley vindt u meer informatie over de deelnamemogelijkheden. Neem bij interesse vóór 1 april a.s. contact op met Saskia van Erkelens van Food Valley NL via 06 428 224 71.
Meer informatie over VERWIJDERD:
Bekijk het complete instantieprofiel